וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי בלאו נחקר 11 שעות ועבר בדיקת פוליגרף

איילה חננאל

27.10.2010 / 0:04

עיתונאי "הארץ" נחקר במשרדי היאחב"ל, לראשונה מאז שובו לישראל, על המסמכים המסווגים שהחזיק ברשותו. בין השאר הוא נשאל האם אנשים נוספים נחשפו אליהם

עיתונאי "הארץ" אורי בלאו נחקר היום (שלישי) במשך כ-11 שעות במשרדי ביחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלוד, לראשונה מאז ששב לישראל. בלאו נשאל, בין היתר, על ידי חוקרי המשטרה האם יש ברשותו מסמכים מסווגים נוספים, פרט לאלה שהוא הצהיר עליהם, ואם עוד אנשים נחשפו למסמכים השונים שהוא החזיק. במהלך חקירתו אף עבר בלאו בדיקה במכונת אמת.

בלאו, שקיבל מענת קם מסמכים צבאיים סודיים, חזר לישראל בתחיל השבוע בעקבות הסכם שנחתם בין פרקליטיו, עורכי הדין מיבי מוזר וטלי ליבליך, לבין נציגי המדינה. ממשרד המשפטים, נמסר כי ההחלטה אם להעמיד את בלאו לדין תתקבל בסוף החקירה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בלאו כבר העביר לידי השב"כ כ-50 מסמכים מסווגים, מחשבו האישי הושמד בנוכחותו וסוכם עמו שלא ייעשה שימוש במסמכים שמסר על מנת לאתר את המדליף. אולם בשב"כ טענו כי ברשותו של בלאו מסמכים מסווגים נוספים, ולכן הוא לא עמד בהסכם שנחתם עמו. בהמשך העביר בלאו למדינה מעל 1,500 מסמכים שקיבל לטענת הפרקליטות מקם, בהם מאות מסמכים המסווגים "סודי" ו"סודי ביותר".

בחיפוש בביתה של קם נמצאו מאות מסמכים

לפני כשנתיים פרסם בלאו כתבה שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שקיבלה אישור של הצנזורה הצבאית לפני פרסומה, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל מתעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

חקירה בנושא שניהל השב"כ הוביל אותם אל קם, שנעצרה לפני כשנה והואשמה בעבירות של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ובהחזקת מידע סודי. היא נאשמת שהעבירה לאחר שחרורה מסמכים צבאיים סודיים לבלאו, ובחיפוש בביתה נמצאו מאות מסמכים סודיים שנשמרו במחשבה האישי. בין השאר הם כללו, כך נטען, פקודות מבצע מטכ"ליות, פקודות מבצע של פיקוד מרכז ופרטים על פעילות מודיעינית, סדרי כוחות ותרגילי מלחמה.

עדכון ראשון: 26.10, 20:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully