וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בהשארת פעילת השלום בארץ נדחה ביומיים

בית המשפט האריך ביומיים את הצו שמונע את גירוש פעילת השלום האירית וכלת פרס נובל מרין מגווייר. זאת לאחר שהמדינה סירבה לאפשר לה להיכנס לארץ בעקבות השתתפותה באחד המשטים לעזה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה האריך ביומיים את הצו שמונע את גירושה של פעילת השלום האירית מרין מגווייר וקבע דיון נוסף בעניינה ביום שישי. מגווייר, כלת פרס נובל לשלום, הגיעה לפנות בוקר לישראל אולם משרד הפנים סירב להעניק לה אשרת כניסה מכיוון שהייתה על גבי הספינה רייצ'ל קורי, שלקחה חלק באחד מהמשטים שנועדו לפרוץ את המצור על עזה.

לטענת המדינה, מגוייר סירבה לעלות על המטוס שהיה אמור להחזירה לאירלנד, למרות שבית המשפט דחה קודם לכן עתירה קודמת נגד הגירוש. מנגד בארגון עדאללה, שהגיש את העתירה, טענו כי מגוייר כלל לא ידעה שיש צו שיפוטי שמונע ממנה להיכנס לארץ. היא נמצאת כעת במשמורת בנמל התעופה בן גוריון.

עורכי הדין ציינו כי מגווייר הייתה בארץ מספר פעמים מאז המשט בו השתתפה, והוסיפו כי לאישה נוספת שהשתתפה במשט כן הותר להיכנס לארץ.

מייריד קוריגן-מגווייר זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 1976 על פעילותה להפסקת האלימות בצפון אירלנד. היא נחשבת אחת המבקרות הבולטות של מדיניות ישראל בשטחים, ואף קראה בעבר לאיחוד האירופי למחוק את חמאס מרשימת ארגוני הטרור. באוקטובר 2008 השתתפה מגווייר במשט שיצא מקפריסין לעזה במטרה לשבור את המצור על הרצועה, והשתתפה במשט נוסף שיצא השנה לכיוון עזה על גבי הספינה "רייצ'ל קורי". המשט נעצר על ידי חיילי צה"ל ופעיליו גורשו מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully