וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמי קמפבל בהאג: קיבלתי יהלומים בנרתיק

דוגמנית העל הבריטית העידה במשפט נגד רודן ליבריה לשעבר צ'ראלס טיילור, כי קיבלה "אבנים מלוכלות" במהלך ביקור בדרום אפריקה. התביעה מנסה להוכיח שאלה היו "יהלומי דמים" מסיירה ליאון שבאמצעותם רכש טיילור נשק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הדוגמנית הבריטית נעמי קמפבל העידה היום (רביעי) במשפטו של נשיא ליבריה לשעבר צ'ראלס טיילור, כי היא קיבלה נרתיק שהכיל אבנים קטנות במהלך ביקור בדרום אפריקה ב-2007. "ראיתי מספר אבנים, הן היו מאוד קטנות, נראו מלוכלכות", אמרה קמפבל במהלך עדותה בבית הדין הבינלאומי בהאג לפשעים בסיירה ליאון. לדבריה, היא אינה יודעת ממי היא קיבלה את היהלומים.

התובעים מקווים שעדותה של קמפבל תעזור להוכיח את הטענה כי טיילור קיבל יהלומים, המכונים "יהלומי דם" ממורדים בסיירה ליאון, והשתמש בהם כדי לקנות נשק במהלך מסע לדרום אפריקה ב-1997. טיילור מכחיש את ההטענה, ואומר כי מעולם לא מכר יהלומים או סחר בהם תמורת נשק.

טיילור, בן 62, מואשם ב-11 סעיפים של הסתה לרצח, אונס, הטלת מום, עבדות מין וגיוס ילדים חיילים במהלך הלחימה בליבריה ובסיירה ליאון, במסגרתה נהרגו יותר מ-250,000 בני אדם. "יהלומי דמים" הם יהלומי שמורדים כורים ומוכרים על מנת לממן את המלחמה שלהם.

"מתנה בשבילך"

קמפבל לא מיהרה להיענות לבקשת התביעה להעיד במשפט, ובית הדין נאלץ לזמן אותה. אולם, הוא אישר את בקשתה לאסור על צלמים ועיתונאים לסקר את הגעתה לבית המשפט ועזיבתה, מחשש לביטחונה. הבוקר היא גוללה כיצד בלילה שלאחר מסיבה בביתו של נשיא דרום אפריקה דאז נלסון מנדלה, הקישו על דלת חדרה שני גברים, נתנו לה נרתיק ואמרו לה: "מתנה בשבילך". היא שמה את הנרתיק בצד ופתחה אותו בבוקר שלמחרת. לדבריה, היא סיפרה על כך בארוחת הבוקר לשחקנית מיה פארו וסוכנת הדוגמנים קארול ווייט. "אחת מהשתיים אמרו 'זה צ'ארלס טיילור בבירור', ואני אמרתי שאני מתארת לעצמי שזה הוא", אמרה קמפבל.

היא המשיכה ואמרה כי פארו או ווייט אמרו שהאבנים הן ככל הנראה יהלומים, אבל היא אינה זוכרת אם היא הראתה להן את האבנים, אף שלקחה את הנרתיק עמה לארוחת הבוקר. היא אמרה כי נתנה את האבנים לג'רמי ראטקליף מהקרן למען ילדים של נלסון מנדלה.

טיילור עצמו השתתף במסיבה בביתו של מנדלה. בעבר קמפבל הכחישה בראיונות שקיבלה את האבנים, משום שלטענתה חששה לחיי משפחתה משום שטיילור הוא "מישהו שקראתי עליו שהרג אלפי אנשים". מי שחשפה את דבר המתנה היתה מיה פארו. התובעים מתכוונים לזמן אותה ואת קארול וויט להעיד ביום שני.

סנגורו של טיילור טען שהעדות של קמפבל "מבוססת לחלוטין על השערות" וטען בעתירות לבית המשפט כי קמפבל הכחישה בעבר בפומבי שהיא קיבלה יהלום או יהלומים מטיילור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully