וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין למרגלים: "מחכה לכם עתיד מזהיר"

סוכן הק.ג.ב לשעבר וראש ממשלת רוסיה בהווה פגש את המרגלים שגורשו מארה"ב והביע בפניהם את הערכתו. לגבי מי שהסגיר אותם, הבטיח פוטין שהשירותים החשאיים יידעו איך לטפל בהם

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין פגש היום (שבת) במקום שלא פורסם את המרגלים הרוסים שנתפסו וגורשו מארה"ב לפני שבועות אחדים. פוטין, סוכן חשאי בארגון הק.ג.ב לשעבר, אמר לעשרת האזרחים הרוסים שגורשו לארצם כי מצפה להם עתיד ורוד ברוסיה. "אין לי ספק שחייהם יהיו מעניינים ויהיה להם עתיד מזהיר", אמר פוטין, ששירת כסוכן חשאי בגרמניה המערבית בשעתו.

עשרה בני אדם הודו בחודש שעבר כי שירתו כסוכנים רדומים של רוסיה, שחיו תחת זהות בדויה בארה"ב באחת מפרשות הריגול הגדולות שנחשפו מאז תום המלחמה הקרה. הם גורשו לרוסיה בתמורה לשחרור ארבעה אזרחים אמריקאים שמוסקבה עצרה בחשד לריגול.

אחת מקבוצת המרגלים איתם נפגש פוטין היתה אנה צ'פמן בת ה-28 שניהלה עסק נדל"ן משגשג. צ'פמן, המרגלת בעלת השיער האדום שהמראה החיצוני המצודד שלה הצית את דמיונם של רבים, התחתנה בשנת 2002 לאזרח בריטי ובעקבות הנישואין, שהספיקו כבר להסתיים, קיבלה אזרחות בריטית.

פוטין שכאמור שירת כסוכן חרש בתקופה הסובייטית, לא פירט היכן פגש את המרגלים אולם הוא אמר שהם שרו יחד שירים סובייטים ושהביע בפניהם את הערצתו למעשיהם. "בכל הנוגע לאנשים האלו", אמר פוטין, "היו להם חיים קשים. הבעיה הראשונה היא לשלוט בשפה זרה כאילו היתה שפת אם. לדבר ולחשוב בשפה ולעשות מה שהורו לך לעשות לטובת המולדת במשך שנים רבות מבלי ההגנה של החסינות הדיפלומטית", הוסיף.

בנוגע לבני ארצו שבגדו והסגירו את המרגלים אמר פוטין כי הם ישלמו את המחיר על כך, אולם סירב להשיב לשאלה האם מוסקבה תצא למסע נקמה נגדם. "זה (פרשיית הריגול) נחשף כתוצאה מבגידה. הבוגדים כנראה שתו או נטלו סמים", אמר. כשנשאל האם מוסקבה תנקום באנשים שהסגירו את המרגלים השיב פוטין כי "זה לא נכון לשאול את זה. השירותים המיוחדים חיים תחת החוקים שלהם, וכולם יודעים באילו חוקים מדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully