וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: פרלמן וסיטבון יפגשו עו"ד

22.7.2010 / 17:11

בית המשפט העליון קבע כי אין עילה למנוע מפגש של חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים ושל דוד סיטבון החשוד שסייע לו, עם פרקליטיהם. השופט אדמונד לוי: "הדבר לא יפגע בחקירה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון קיבל אחר הצהריים (חמישי) את ערעורם של חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים בשנות ה-90, ודוד סיטבון, החשוד שסייע לו, והורה שיוכלו להיפגש מחר עם עורכי דינם, שרון נהרי ואריאל עטרי, לראשונה מאז מעצרם. בתוך כך, מעצרו של פרלמן הוארך בשבוע.

השופט אדמונד לוי כתב בהחלטתו כי המשך מניעת המפגש לא ישמש כל מטרה ראויה שלא ניתן יהיה להשיגה לאחר שייפגשו עם עורכי הדין. לדבריו, הדבר נכון במיוחד לגבי פרלמן, "שמעצרו המתמשך וניתוקו מהעולם החיצון הגיע לשלב שבו נדחים שיקולי טובת החקירה, וכאמור לא שוכנעתי בקיומם של אלה, מפני זכותו לפגוש עורך דין", כתב השופט לוי בהחלטתו. לוי הוסיף שעניינו של סיטבון אינו שונה במהותו: "הדרך בה נהג בחקירתו ומהלכי החקירה המתוכננים - אין בהם עילה למנוע מפגש עם עורכי הדין".

פרקליטו של סיטבון עורך הדין אריאל עטרי אמר כי הוא מברך על ההחלטה שתאפשר לשניים לקבל סוף סוף ייעוץ משפטי ראוי לקראת המשך חקירתם.

מוקדם יותר היום, הציע בית המשפט העליון פשרה, לפיה פרלמן, וסיטבון יוכלו להיפגש עם עורכי דינם. השופט אדמונד לוי הציע לעורכי הדין שרון נהרי ואריאל עטרי, להכניס את העצורים לאולם ולאפשר להם פגישה קצרה בפניו. עורכי הדין דחו את ההצעה וטענו כי זכותם האלמנטרית של העצורים לראות עורכי דין ללא נוכחות גורמים נוספים ולקבל ייעוץ משפטי כמו כל חשוד. לאחר מכן, יצאו עורכי הדין, והשופט שוחח לבדו עם שני החשודים. נציגי המדינה אמרו כי נוכח החשדות נגד השניים יש להמשיך ולאסור את המפגש עם עורכי הדין.

הערעור בעליון הגיע לאחר שאתמול קבע שופט בית המשפט המחוזי אברהם טל, שיש חשש שמפגש של פרלמן עם פרקליטו עלול להוביל לשיבוש החקירה. בעקבות זאת החליט פרלמן לערער על ההחלטה לעליון. פרקליטו של פרלמן, עו"ד שרון נהרי אמר אתמול כי "לא יעלה על הדעת שמזה שבעה ימים מונעים ממנו להיפגש עם עו"ד. זכות ההיוועצות היא קודש הקודשים במדינה דמוקרטית, וגם אם יש מקום בעבירת ביטחון למנוע מפגש כזה, אסור שהדבר יעלה על מספר ימים. האיזון נפגע וזכויותיו של מרשי נפגעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully