וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנות מאסר לגבר שאנס וניסה לרצוח נערה

15.7.2010 / 13:05

אמנון לוי, בן 49 מבני ברק, הורשע בניסיון רצח, אונס, מעשה סדום, כליאת שווא ותקיפה אותם ביצע באחות של ידידתו במשך כארבע שנים מאז היתה בת 15

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 25 שנות מאסר ו-200 אלף שקל פיצויים על אמנון לוי, בן 49 מבני ברק, שהורשע בניסיון רצח, אונס, מעשה סדום, כליאת שווא, תקיפה ואיומים אותם ביצע במשך כארבע שנים בצעירה שהכיר כשיצא עם אחותה, מאז היתה בת 15. במהלך הקראת כתב האישום הכחיש לוי את ההאשמות נגדו ואמר כי "הכל שקר וכזב, לא היו דברים מעולם".

השופטים כתבו בגזר הדין כי "מדובר בסדרה של מעשים חמורים וכי הוא גרם לה לתלות מוחלטת בו ולציות לרצונותיו, ניתק אותה מחברותיה ומבני משפחתה". השופטים הגדירו את מעשיו כ"אכזריים, מרושעים מתוכננים ובזויים".

השופטים דחו את טענת פרקליטו של הנאשם שטען כי מדובר בחוסר הבנה של הנאשם ובשיפוט חברתי לקוי. "הנאשם ידע והבין אל-נכון את משמעות מעשיו והתנהגותו באותם מקרים בהם פעל הנאשם באלימות קשה כלפי המתלוננת. הוא הבין גם הבין את משמעות התנהגותו ואת הנזק הנגרם למתלוננת, ואין להתייחס למעשיו בסלחנות ולראותם כמריבה שגרתית ורגילה בין בני זוג אוהבים". הם הדגישו שמדובר במעשים שכל בר דעת סולד מהם.

השופטים דחו את טענת ההגנה לפיה תקיפה מינית בין בני זוג חמורה פחות מאונס מזדמן. הם הוסיפו שנאשם הוסיף פשע נורא לפשע שביצע, כאשר שנתיים לאחר שנפרדו ניסה לרצוח אותה. בהכרעת הדין נאמר, כי "מעשה אכזרי זה מעיד על אישיותו העבריינית של הנאשם אשר לא היה מוכן להרפות מהמתלוננת ולהניח לה לחיות את חייה, אלא מימש איומו כי אם לא תהיה שלו לא תהיה של אף אחד".

"פוחדת שהוא יתנקם בילדיי"

המתלוננת, כיום בת 24, נחשפה במסגרת הקשר עמו לסמים ואלכוהול והגיעה למצב של חוסר אונים, כניעה וניתוק מהמציאות. לאחר שהנאשם היכה אותה בגולגלתה, היא אושפזה במשך שלושה חודשים וסבלה מחבלות קשות. כמו כן, נגרם לה נזק נפשי רב, והיא כעת זקוקה לטיפול ארוך טווח.

"לא נשמתי בדיון", אמרה המתלוננת לאחר הקראת גזר הדין. "הקשבתי לכל מלה של השופטים. זה עונש לא קל, אבל זה מעט לעומת מה שעברתי. עדיין יש לי סיוטים, יש לי חרדות ממנו. בגיל 50 אני מקווה שאני לא אראה אותו. אני פוחדת שהוא יתנקם בילדים שלי".

היא סיפרה שלא התלוננה נגדו לפני ניסיון הרצח, כי לא רצתה שירחמו עליה. "אני קוראת לכל הבנות שעברו הטרדה או תקיפה שיתלוננו ולא ישמרו בלב כמו שאני שמרתי. זה אכל אותי מבפנים", הוסיפה.

"תצעקי עד מחר, לא ישמעו אותך"

לפי כתב האישום, הכיר לוי את המתלוננת בשנת 2001, בזמן שניהל מערכת יחסים עם אחותה. לאחר מספר חודשים נפרד מהאחות, והחל להתרועע באופן קבוע עם המתלוננת ולבקרה בפנימייה בה שהתה. במהלך היכרותם הוא אנס את הצעירה פעמים רבות ברכבו ובדירתו וביצע בה שורה של עבירות מין. באחד המקרים אנס אותה לוי ברכבו בפארק בתל אביב, ומכשניסתה להתנגד לו, היכה וחנק אותה, והפסיק רק כשסימנה לו שלא תזעיק עזרה. לאחר מכן הוא איים עליה כי אם תספר על המקרה, ירצח אותה.

כשהגיעה הנערה לגיל 18 העביר אותה לוי לדירה ששכר, ונהג לנעול אותה בדירה כשיצא בבוקר לעבודה. כשהביעה את מורת רוחה מהכליאה, אמר לה: "תצעקי עד מחר, אין מי שישמע אותך". ב-2005 הוא החליט לרשום אותה ללימודים במדרשה בירושלים, על מנת לחזק את אמונתה בדת ולשכנעה להתחתן עמו. באותו הזמן הוא המשיך לאנוס אותה תדיר.

לפני כשנתיים וחצי ניגש לצעירה בזמן שהלכה ברחוב בבני ברק בלווית חברים. לוי ביקש לשוחח עמה, והשניים נכנסו לבניין סמוך, שם הוא תקף וחנק אותה והטיח לבנה בראשה. המתלוננת הובהלה לבית החולים, כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת וסובלת מחבלות בידיה, ברגליה, בגולגולתה, בפנים ובצווארה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully