וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במג'דל שמס: השוטרים לא התנהגו בכבוד

עידן אבני

12.7.2010 / 11:21

יום אחרי המהומה בכפר מג'דל שמס כועסים התושבים על השוטרים שנכנסו לכפר. "השוטרים צריכים לכבד את המקום אליו הם מגיעים. אצלנו לא מכניסים גבר זר לבית כשיש בו אישה"

במג'דל שמס אוספים הבוקר (שני) את השברים מהמהומה שאירעה בכפר אתמול בערב. תושבי הכפר כועסים על התנהגות המשטרה שהובילה לטענתם לכליאת השוטרים באחד מבתי הכפר. הבוקר שרר בכפר שקט. תושבים בכפר הביעו שמחה על כך שמפקד המחוז הצפוני החליט שלא להיכנס לכפר בכוחות משטרה גדולים אלא לסיים את המקרה בעזרת הידברות. בלילה הוצאו מהכפר שני כלי רכב של המשטרה שנפגעו במהלך ההתפרעויות. 11 מתושבי הכפר נפגעו מגז מדמיע, בהם ילדים שטופלו במקום. שניים נוספים נפגעו האחד מרסיס זכוכית והשנייה לקתה בהלם. הם טופלו בחדרי המיון בצפת ובקריית שמונה.

אתמול בצהריים הופיעו שוטרי היחב"ל לערוך חיפוש בביתו של אחד מתושבי הכפר. "השוטרים צריכים לדעת לכבד את המקום אליו הם מגיעים. אצלנו בדת לא מכניסים גבר זר לבית כשיש בו אישה", סיפר אחד מתושבי הכפר, "הם חשבו שהיא מתנגדת לחיפוש ופרצו לבית. השכן שלה ששמע את הצעקות בא לראות מה קורה ואז השוטרים חשבו שגם הוא מתנגד. הבן שלו הגיע גם ואז הם זרקו רימון גז לבית. ככה הכל התחיל, מכאן הגיעו הצעירים של הכפר. מדובר בבני טיפש עשרה שחשבו שיש פצועים והתחילו להתפרע. ביחד עם המבוגרים אנו הגנו על השוטרים. היינו אלפי אנשים שעשו חומת מגן כדי שהשוטרים יצאו מהבית אבל הם פחדו. תבינו כאן זה לא השטחים ואנחנו לא עזה. תיירים ויהודים מגיעים חופשי לכפר, שלא יהפכו אותנו לשטחים".

בכפר מסבירים כי אין התנגדות לחוק במדינה, "הנה לפני חמש שנים עצרו תושב הכפר בחשד לריגול. השוטרים הגיעו, הוא יצא מהבית ועצרו אותו. אף אחד לא התנגד ולא התפרע. מה לעשות שאישה לא יכולה להכניס גבר זר הביתה. נעשה לנו עוול. אף אחד לא מספר על בני 80 שהוכו על ידי הנערים כדי להגן על השוטרים".

עדכון ראשון: 09:21

  • עוד באותו נושא:
  • מג'דל שמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully