וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים שכותרו במג'דל שמס חולצו ללא פגע

קובי מנדל ועידן אבני

12.7.2010 / 0:10

כוח משטרה הגיע למסעדה בכפר שברמת הגולן כדי לערוך בה חיפוש - ונתקל בהתנגדות קשה מצד תושבי המקום, שכיתרו את המבנה ויידו לעברם אבנים. לאחר התערבות של מנהיגות העדה הדרוזית, יצאו השוטרים מהכפר ללא פגע

לאחר למעלה משעה שבה היו מכותרים על ידי אלפים מתושבי מג'דל שמס – עשרת השוטרים שהגיעו לכפר כדי לערוך חיפוש חולצו אתמול (ראשון) ללא פגע. ביציאתם ממסעדת "השלום" בכפר לוו השוטרים בידי נכבדי העדה הדרוזית בגולן.

לאחר שיחות בין נכבדי העדה לבין קציני המשטרה במקום, נכנס רכב מיניבוס מהכפר אל הבית בו היו לכודים עשרת השוטרים. הם עלו על המיניבוס יחד עם הנכבדים והוצאו אל מחוץ לכפר, שם המתינו להם חבריהם השוטרים. ממשטרת מרחב הגליל נמסר, כי האירוע הגיע לסיומו.

בינתיים נותרו במקומן ניידות המשטרה עמן נכנסו השוטרים לכפר, ולאחת מהן נגרם נזק בעקבות יידוי האבנים. בהמשך תיכנס המשטרה לכפר ותוציא את כלי הרכב שלה, אולם אין בכוונת המשטרה לעשות זאת בזמן הקרוב.

במהלך האירוע נפגע תושב הכפר בן 40, שנפצע מרסיס זכוכית בעינו והגיע לחדר המיון בבית החולים זיו בצפת. בנוסף, צוותי מד"א שהיו במקום טיפלו בתושבת הכפר בת 28, שלקתה בהתקף חרדה ופונתה לחדר המיון בקריית שמונה. כמו כן, מספר תושבים שנפגעו מגז מדמיע טופלו במקום. בקרב השוטרים לא היו נפגעים.

למעלה מאלף תושבים כיתרו את השוטרים

החל מסביבות השעה 20:00, למעלה מעשרה שוטרים כותרו בידי כאלף בני אדם בתוך מסעדת השלום במג'דל שמס. השוטרים הגיעו למסעדה כדי לערוך בה חיפוש ונתקלו בהתנגדות מצד התושבים, אשר החלו להתגודד מחוץ למקום וליידות לעברם אבנים. בעקבות זאת, חסמה המשטרה את הגישה לכפר.

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, אמר לוואלה! חדשות כי למקום הגיעו כוחות מתוגברים של משטרת המחוז הצפוני, אשר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בניסיון לשחרר את השוטרים. מספר בני אדם נפגעו מגז מדמיע. כוחות גדולים של משטרה וימ"מ נמצאים במקום, והפשרה הושגה רק באמצעות התערבותם של נכבדי העדה הדרוזית שהגיעו למקום.

אחד מתושבי המקום סיפר: "יצאתי לרחוב, ואז הרגשתי את הגז המדמיע. כמוני רוב תושבי הכפר. כולם הגיעו לאזור הבית בגלל הגז ורימוני ההלם. עכשיו יש אלפי אנשים סביב הבית ובתוכו מעט שוטרים. אח"כ התחיל גל נוסף של רימוני הלם וגז מדמיע. אנחנו ממש לא מבינים מה קורה פה, ואפילו מדוע הגיעו השוטרים".

אלי פרץ, מנהל מרחב מד"א ירדן, אמר לוואלה! חדשות במהלך ניסיון החילוץ, כי "אנחנו נמצאים פה זה כשעה וחצי בפאתי הכפר, נערכים לקראת חילוץ כוחות המשטרה הנמצאים בפנים. אנחנו לא יודעים מה קורה בפנים. בינתיים נראה ששקט". במקום שתי ניידות טיפול נמרץ וכן תשעה אמבולנסים.

עדכון ראשון: 20:09

  • עוד באותו נושא:
  • מג'דל שמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully