וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חטפו ושדדו אשת עסקים וניסו לרצוח

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

17.5.2010 / 11:14

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשו כתבי אישום נגד חמישה תושבי המרכז בגין מעורבותם בחטיפת אשת עסקים ירושלמית, שוד של עובדת חנות להמרת כספים וכן ניסיון רצח של איש עסקים ברמת גן

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו הבוקר (שני) כתבי אישום נגד מיכאל ירוסלבסקי בן 47 מפתח תקווה ומקסים גורביץ' בן 36 מבת ים, רוברט אבייב בן 38 מבת ים, נתי פטרקוב בן 30 מבת ים ומרינה ריבקוב בת 48 מפתח תקווה, בשל מעורבותם בחטיפתה של אשת עסקים ירושלמית ועובדת חנות להמרת כספים בפתח תקווה וניסיון רצח של איש עסקים ברמת גן. החמישה נאשמים בין השאר בניסיון רצח, חבלה חמורה, חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות, איומים וסחיטה.

לפי כתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין יעל הראל וענת בן זאב מפרקליטות מחוז תל אביב, באוקטובר האחרון החליט ירוסלבסקי לרצוח את איש העסקים. לשם כך פנה לגורביץ' כדי שזה יאסוף מידע על איש העסקים ובני משפחתו, לאחר שקיבל את כתובת מגוריו של איש העסקים ותמונות של בני משפחתו ובית מגוריו, הוא עטה על פניו זקן ופאה והגיע לביתו של איש העסקים ברמת גן כשהוא מצויד באקדח "ברטה" עם משתיק קול. הוא ניגש לאיש העסקים שישב במכוניתו וירה בו שני כדורים בפלג גופו העליון ופצע אותו בזרוע ובחזה.

כלאו אותה למשך שלושה ימים

בנוסף, ירוסלבסקי נאשם שיחד עם אבייב ופטרקוב קשר לחטוף את אשת העסקים הירושלמית. אבייב ופטרקוב סיירו מחוץ לדירתה ולמקום עבודתה ולאחר מכן תכננו כיצד לחטוף ולכלוא אותה כדי לסחוט ממנה כספים. לפני כחודש, הגיעו השלושה כשהם מצוידים באקדחים, ווסט עם הדפס זוהר שעליו נכתב "ביטחון", כובעי קסקט וחבילה למשלוח דואר. הם פנו אל המנקה שעבדה בדירה והיא אפשרה להם להיכנס. אז הורו לאשת העסקים ולמנקה לשבת בשקט ודרשו לדעת האם יש בדירה מצלמות, כפתור מצוקה וכספת ודרשו לדעת היכן נמצאים בדירה כסף ותכשיטים. באיומי אקדח הם שדדו מהדירה מחשבים ניידים, תכשיטים ושתי ביצי "פברז'ה" ומסמכים שונים. לאחר מכן, הסיעו את שתי הנשים אל דירה בפתח תקווה, שם כלאו אותן למשך שלושה ימים. הם דרשו מאשת העסקים להעביר לידיהם שלושה וחצי מיליון דולר.

בזמן שהן היו כלואות בדירה, הגיע למקום גם נאשם נוסף מקסים גורביץ'. שלושה ימים לאחר החטיפה הסיעו הנאשמים את שתי הנשים לביתה של העובדת בבית שמש ובמהלך הנסיעה נעצרו על ידי המשטרה. בנוסף, נאשמים ירוסלבסקי, אבייב, פטרקוב וריבקוב בשוד של חנות להמרת כספים בפתח תקווה שממנו פוטרה ריבקוב. ריבקוב העבירה לנאשמים האחרים מידע פנימי, אופן פתיחת הכספות, ניטרול מערכות האזעקה, נוהלי עבודה במקום וכדומה. בפברואר השנה הגיעו אבייב, ירוסלבסקי ופטרקוב לביתה של אחת מעובדות החנות להמרת כספים, היכו אותה, הצמידו לה שוקר חשמלי לצוואר והכניסו אותה בכוח לרכבם, הם איימו לפגוע בה ובמשפחתה ואז הסיעו אותה למשרד להמרת כספים והורו לה לנטרל את האזעקה ולאחר מכן שדדו מהמקום מיליון שקל. הם קשרו את העובדת בידיה לכיסא ונמלטו מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully