וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד: רבין ביטל הערר שהגיש על מעצרו

2.5.2010 / 9:10

הערר שהגיש "המתווך" בפרשת הולילנד בנוגע למעצרו, נמחק בהמלצת ביהמ"ש. הסיבה: רבין צפוי להשתחרר מחר. פרקליטיו: "מופעל עליו לחץ על מנת שיסכים להפוך לעד מדינה בפרשה"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הערר שהגיש מאיר רבין על המשך מעצרו בחשד לתיווך בין לנותני השוחד למקבלי השוחד בפרשת הולילנד, נמחק הבוקר (ראשון) בהמלצת בית משפט השלום בראשון לציון. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמעצרו של רבין עתיד להסתיים מחר, אלא אם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יאשר את הארכת מעצרו מעבר ל-30 יום. השופט אברהם טל אמר כי קיים חשש שרבין ישבש את החקירה.

רב פקד אסף ולפיש מיאח"ה אמר בדיון כי רבין טרם נחקר בכל הפרשות שבהן הוא לפי החשד מעורב. ולפיש דחה את הטענה כי הארכת המעצר נועדה להפעיל לחץ על רבין ולגרום לו להסכים להיות עד מדינה. מנגד טען פרקליטו של רבין, עו"ד גיורא זילברשטיין שמייצג אותו יחד עם עו"ד אלי כהן כי "מפעילים על רבין לחצים רבים והמשטרה פועלת מתחת לחגורה כשהם מראים לו תמונות של ילדיו בניסיון להפעיל עליו לחץ ובמטרה להפוך אותו לעד מדינה, מכיוון שאין למשטרה מספיק ראיות להעמידו לדין". לדברי זילברשטיין, "חמור הדבר שלאחר זמן כה רב רבין טרם נחקר בכל הפרשות בהן הוא מעורב לטענת המשטרה".

בדיון על הארכת מעצרו האחרונה של רבין, אמר נציג המשטרה כי רבין מעורב ב-18 פרשיות שונות, בין השנים 2000-2007. עורך דינו של רבין, אלי כהן, טען כי המשטרה ניסתה לשכנע את רבין להפוך לעד מדינה, על כך הגיבו נציגי המשטרה: "הוצע לו לומר את האמת". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, וביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו בשישה ימים בלבד.

בשעה 14:00 תובא גם שולה זקן לבית המשפט השלום בראשון לציון. במשטרה עוד לא החליטו האם לבקש את הארכת מעצרה או את שחרורה בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully