וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופוליאנסקי נעצר בחשד לקבלת שוחד ב"הולילנד"

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

15.4.2010 / 0:05

לפי החשד, ראש עיריית ירושלים לשעבר קיבל כ-3 מיליוני שקלים בתמורה לקידום פרויקט הנדל"ן "הולילנד", בעת שהיה יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבירה. המשטרה חושדת שחלק מהכסף שולם לו כמסווה לתרומה לארגון "יד שרה"

תאגיד כאן

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופלואינסקי, נעצר אתמול אחר הצהרים (רביעי) בחשד למעורבות בפרשת "הולילנד". לופוליאנסקי, ששימש בעת אישור פרויקט הנדל"ן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים, חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב את מעצרו בחמישה ימים.

לפי החשד, קיבל לופליאנסקי מיזמי פרויקט "הולילנד" שוחד בגובה מיליון וחצי שקלים במזומן. מבקשת הארכת מעצרו ומחקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה עולה כי לפי החשד, הכסף שולם ללופליאנסקי כמסווה לתרומה לארגון "יד שרה", אשר באותן שנים הוא עמד בראשו. המשטרה גם חושדת שבין 2001 ל-2006 שלשל לופוליאנסקי לכיסו כ- 1.4 מיליון שקלים ובן היתר פעל לקבלת 30 אלף דולר לידיו, אותם העביר כתשלום לפעילי השטח במערכת הבחירות בשנת 2003, בה נבחר כראש העיר.

במהלך כהונתו כראש עיריית ירושלים, בין 2003 ל-2008, היה לופוליאנסקי חבר המועצה הארצית לתכנון הבנייה שהיא הפוסקת האחרונה במתן אישורים למיזמי בנייה בארץ. לדברי רב-פקד ליאור רייס מהיחידה הארצית לחקירות הונאה, "בעקבות פועלו חסך לופוליאנסקי ליזמי הפרויקט הוצאות של מיליוני שקלים והוביל להגדלת הפרויקט להגדלת ההכנסות ליזמים באופן ניכר".

בדיון בהארכת מעצרו של לופוליאנסקי, אמר השופט אברהם הימן: "המקרה שלפניי חמור הוא ביותר. הדברים שנאמרו מפי צוטטו רבות. אינני חוזר מהם, אך לא אחזור עליהם. מדובר בחקירה סבוכה, מורכבת עובדתית, מורכבת ראייתית, מורכבת ממספר המעורבים בה. אני מוצא אף לגלות שהדברים אינם בגדר סוד, שמדובר בשוחד בסכומי כסף גבוהים ביותר, כך על פי החשד. וככל שחומרת המעשה המיוחס לחשוד על פי החומר המצוי בידי המשטרה הוא ברף כה גבוה, לדעתי באופן אינהרנטי מקיים החשש לשיבוש הליכי החקירה".

לופליאנסקי התייחס בעקיפין לפרשת הולילנד בשיחה שקיים באחרונה עם ערוץ 10. הוא דחה את הטענות שכוונו אליו בזמן היותו סגן ראש העיר, התייחס לראש העיר באותה התקופה, אהוד אולמרט. ואמר: "תראה, זה כבר עשרים שנה. אני לא מבין למה נזכרו בזה עכשיו. לסגן ראש עיר אין אחריות, זה תואר, זה כדי שיהיה לו נחמד. ראש העיר הוא זה שמחליט, הוא זה שמנווט".

אולמרט ישוב הלילה לישראל

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייחס הערב למעצרו של לופוליאנסקי ואמר כי מדובר ב"בשורות קשות לעיר ירושלים". ברקת הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שהצדק יצא לאור. עיריית ירושלים תמשיך ותסייע למשטרת ישראל בחקירת הנושא ככל שיידרש".

גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, התייחס הערב לפרשת "הולילנד". במהלך טקס הענקת פרסים ליחידות המצטיינות במשטרה לשנת 2009 אמר כהן כי הפרשה "מדאיגה ורחבת היקף, שעוסקת בשורה של חשדות חמורים ביותר. התרגלנו בעבר לגלגל את צמד המילים 'שחיתות ציבורית', אך כדאי שכולם יזכרו היטב כי מדובר בשימוש לרעה של עובד ציבור בכוח שהופקד בידיו, במטרה להפיק רווח אישי. אם חושבים לעומק על משמעות השחיתות ועל השפעתה עלינו, קיימת הסכמה גורפת שהיא מקעקעת את כל היסודות שעליהם ניצבת מדינת חוק. מתוך כך ניתן להבין את האחריות האדירה המונחת על כתפיה של היחידה הארצית לחקירות הונאה".

המפכ"ל דחה את הביקורת שהופנתה כלפי אנשי היחידה החוקרת את הפרשה. לדבריו, "יחידה זו מנהלת כל פרשה בזהירות, בקפדנות, במקצועיות ומתוך מודעות גבוה למשמעוית הרחבות ביותר. אלה המטילים דופי בטוהר פעילותה של המשטרה וברצינות עבודתה, עדיף היה לו היו נזהרים יותר בל
שונם".

מוקדם יותר נודע, כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט החליט לקצר את שהותו באירופה וישוב כבר הלילה לארץ. זאת לאחר שהודיע כי אם יידרש לכך - הוא יתייצב לחקירה בפרשת "הולילנד". עם זאת, אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, הדגיש אחר הצהרים כי לראש הממשלה לשעבר אין כל קשר לפרשה.

בהודעה שפרסם דן נכתב כי "נוכח הפרסומים בימים האחרונים, שרק הולכים וגוברים, לפיהם המשטרה מעוניינת לחקור את אולמרט לגבי מעורבותו כביכול בפרשת הולילנד, החליט אולמרט לקצר את נסיעתו. כולנו כבר ראינו כיצד כותרות גדולות ונחרצות בתחילתה של חקירה משתנות מקצה לקצה לאחר זמן, כאשר העובדות האמיתיות מתחילות להתברר".

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם הימן, הדגיש אתמול את חומרתה של פרשת "הולילנד", שהוגדרה כבר על ידי בית המשפט כפרשת השוחד הגדולה בתולדות המדינה. השופט הימן אמר בדיון בהארכת מעצרו של אחד החשודים כי "אציין אך זאת שמדובר בפרשת שוחד חמורה מן החמורות שידענו במדינה. שוחד החודר לתוך רשויות שלטון. אומר גם, שחומרה יתרה יש בפרשה זו, משום נסיבותיה והמעורבים בה ולא אוסיף על כך".

(עדכון ראשון: 18:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully