וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים של דמיאן קרליק: "זה חלום בלהות"

איילה חננאל

9.11.2009 / 20:15

אולג ואולגה קרליק, הורי החשוד ברצח משפחת אושרנקו, דיברו לראשונה מאז מעצרם וסיפרו כי "אנחנו לא מסוגלים להסתכל לאנשים בעיניים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דייב שחר טל אנגלנדר, עריכת וידאו: לירז ליבנה יאיר דניאל)

"זה חלום בלהות, פשוט טרגדיה, אנחנו לא מסוגלים להסתכל לאנשים בעיניים, אנחנו לא יודעים מה קרה לבן שלנו, זה סיוט". כך אמרו היום (שני) אולג ואולגה קרליק, הוריו של דמיאן החשוד ברצח משפחת אושרנקו, בעת שחרורם למעצר בית מבית המשפט השלום ברמלה.

בהארכת מעצרם הראשונה של ההורים, הכחישו השניים כי סייעו לבנם להימלט לאחר הרצח וטענו כי אינם יודעים דבר. האב אולג סיפר כי "הדבר היחיד שדמיאן אמר לנו הוא שהם נוסעים לנופש באילת. כבר לפני שנתיים ביקשתי מהם שיעזבו את הבית וימצאו לעצמם דירה, אבל הם פשוט לא עזבו". כאשר נשאל אולג האם הוא חושב שבנו אכן רצח את ששת בני משפחת אושרנקו, השיב האב כי "כל עוד הוא היה ילד אני הייתי צריך להיות אחראי עליו, אבל ברגע שהוא הפך לבן אדם מבוגר, אני כבר לא אחראי למעשיו. מה, עוצרים בנאדם רק כי הוא אבא של מישהו?"

עו"ד גלית בש מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את האב אולג ואשר הכחישה דאז את החשדות בשמו אמרה, כי "אולג ואשתו היו עצובים לשמוע על מה שקרה למשפחת אושרנקו".

בתחילה ביקשה המשטרה לשלוח את בני משפחת קרליק למעצר בית שלא בביתם שבראשון לציון, וזאת לאור העובדה שברחוב הסמוך מתגוררת יאנה, בת המשפחה היחידה שנותרה ממשפחת אושרנקו. אולם השופט קיבל את בקשת עורכי הדין של משפחת קרליק ושלח את האב אולג למעצר בית מלא בבית משפחת קרליק בראשון לציון, כאשר מי שחתם עבורו ערבות בסך עשרת אלפים ש"ח הוא בעליה של מסעדת "החסידה הלבנה" בה עובדת הסבתא אולגה. בנוסף, נאסר על אולג ליצור קשר עם מי מעובדי הפרמייר ויתר מהמעורבים בפרשה, למעט משפחתו. גם אחותה של נטליה מאשה נשלחה למעצר בית בבית המשפחה, ואילו אולגה, אמו של דמיאן, נשלחה למעצר בית בן 5 ימים במסגרתו גם יותר לה לצאת לעבודה.

הראשונה להשתחרר למעצר בית היתה מאשה, אשר עם יציאתה מבית המשפט אמרה כי "אני רוצה לחזור הביתה לאמא. אתם לא יכולים להבין את המצב בו הייתי. אתם לא יכולים להאשים אותי". ומיד התקשרה באמצעות טלפון סלולרי לאמה המתגוררת ברוסיה לספר לה על שחרורה.

היום הגישה המשטרה מסמך הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד אולג, מאשה אחותה של נטליה קרליק, וא', בתם של דמיאן ונטליה, בעבירות של סיוע לאחר מעשה, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לפשע. ואילו נגד אמו של דמיאן אולגה לא יוגש כתב אישום.

אחר הצהריים קיבל בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את בקשת הסנגוריה הציבורית לאפשר לא' לשהות במהלך מעצר הבית שלה בבית סבה וסבתה בראשון. נציגת הסנגוריה הציבורית, עו"ד גלית בש, אמרה כי "זה לטובתה של הילדה ולטובת ההורים הקשישים והחולים. מעון למחוסרי דיור הוא לא מקום לילדה קטנה".

אולג קרליק. אורי לנץ
נשלח למעצר בית מלא בביתו בראשון לציון. אולג קרליק/אורי לנץ

מוקדם יותר היום, נחשף בהארכת מעצרם של דמיאן ונטליה קרליק כי חוקרי ימ"ר יצרו בימים האחרונים קשר עם המשטרה הרוסית במטרה לבדוק חשדות לפיהן דמיאן קרליק, החשוד בטבח משפחת אושרנקו, ביצע מספר מעשי רצח לפני שעלה ארצה. הדברים הללו נאמרו בדיון שנערך היום (שני) בנושא הארכת מעצרם של דמיאן ונטליה קרליק בבית המשפט השלום ברמלה. המשטרה ביקשה כי בית המשפט יאשר 10 ימי חקירה נוספים לדמיאן ונטליה, על מנת לגבש הצהרת תובע כנגד השניים. בית המשפט נעתר באופן חלקי לבקשה והאריך את מעצרם בשבוע.

המידע המדובר התקבל לאחר שבתו של קרליק אמרה בחקירתה שאביה התוודה בפניה ששימש כרוצח שכיר עבור המאפיה הרוסית וביצע עבורם שני מעשי רצח. גם אחותה של נטליה מ' סיפרה כי ידעה שדמיאן שימש כרוצח שכיר של המאפיה ברוסיה. יחד עם זאת חוקרי הימ"ר מדגישים כי בשלב זה מדובר במידע ראשוני בלבד. גורמים המקורבים לחקירה מספרים כי דמיאן נהג להושיב את אשתו ובתו מול המחשב בביתם ולהראות להן צילומי גופות של אנשים שרצח ברוסיה.

הסכין עמה רצח דמיאן על פי החשד את בני משפחת אושרנקו טרם נמצאה. במהלך השחזור שנערך לדמיאן הוא טען באזני השוטרים כי השליך את הסכין באתר בנייה ברחוב כורש בראשון לציון, ככל הנראה במטרה לחפות על בני משפחתו שסייעו לו. עם זאת אשתו נטליה סיפרה בחקירותיה כי הייתה זו היא, יחד עם אביו של דמיאן אולג, שהשליכו את הסכין יחד עם יתר הראיות, ביניהן גם המפתח המשוכפל שנמצא בסוף השבוע האחרון בפח אשפה בראשון לציון. הסב אולג הודה בחקירתו במשטרה כי היה זה הוא שהשליך את הסכין לשירותים כימיים ניידים באתר הבנייה ברחוב כורש. אלא שכאשר הגיעו החוקרים אל המקום השירותים כבר פונו, וכעת מבצעים חוקרי הימ"ר מאמצים לאיתור הסכין.

במקביל טען קרליק באמצעות פרקליטו עו"ד אורי קינן כי הוא "עבר עינויים". עו"ד קינן תקף את המשטרה ואמר בדיון על הארכת מעצרו של קרליק כי "לאורך כל תקופת מעצרו, קרליק היה כפות למיטתו בידיו וברגליו. הסיבה היחידה שהיה מוחזק בתנאי כליאה אלו הייתה שהמשטרה ביקשה להביאו לחקירה במצב נפשי נוח מבחינתם, יש שיטות חמורות פחות מהאינקוויזיציה הספרדית להשגיח עליו".

התובע המשטרתי טען כי היה מדובר בהוראות השב"ס שניתנו בימים הראשונים למעצרו מחשש שהוא יפגע בעצמו וינסה להתאבד. עו"ד קינן יגיש היום עתירה לבית המשפט המחוזי בת"א כנגד המשטרה ושירות בתי הסוהר על תנאי מעצרו. אם בית המשפט יקבל את העתירה יהיה בכוח ההחלטה גם להשפיע על אמיתות ההודאה שכביכול הוצאה מקרליק בעינויים ואינה קבילה לטענת הפרקליט. בנוסף מבקש עו"ד קינן לשלוח את מרשו לבדיקה פסיכיאטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully