וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו שני חשודים בגרימת ההרס בעבדת

רמי שני

5.10.2009 / 21:00

שני בני אדם מהמגזר הבדואי נעצרו בחשד למעורבות בביצוע ההרס באתר עבדת והכחישו את החשדות נגדם. "ומרחו צבע על כל קיר שנראה בשטח כמעט"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שני בני אדם מהמגזר הבדואי נעצרו הערב (שני) בחשד למעורבות בביצוע ההרס באתר עבדת. השניים, בני 57 ו-41 הכחישו את החשדות נגדם. עובדי אתר הגן הלאומי עבדת בנגב, נדהמו הבוקר כשהגיעו למקום וגילו כי אלמונים החריבו בלילה את האתר הלאומי. "ערכנו את סיור הבוקר וראינו שאלמונים ריססו ומרחו צבע על כל קיר שנראה בשטח כמעט", סיפרה אחת מעובדות המקום, "הם גם שברו כל מיני מבנים משוחזרים ועתיקות שנשארו כאן". משטרת ישראל פתחה בחקירת האירוע.

לדברי שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, הנזק שנגרם לאתר הוא גדול מאוד. "לא ייאמן איך אנשים עושים דבר כזה", זעם ריפמן, "הם הביאו פחי צבע, צבעו וריססו את הבתים, הרסו מבנים וגרמו נזקים כבדים. הם באו כנראה עם טרקטורונים כדי לשבור חלק מהקירות. שפכו הרבה צבע שחור וצהוב. בכנסיות הפילו עמודים עגולים ושברו שולחנות תפילה משיש לחתיכות. הנזק ההיסטורי לא יאומן. זה אתר מלפני 3,200 שנה. לא ניתן יהיה לשחזר אותו". לדברי ריפמן, המקום שוחזר בשנות החמישים והוא היה אחד מאתרי העתיקות הראשונים שנחפרו ושוחזרו בנגב".

החשדות מופנים בשלב זה כנגד בדואים תושבי האזור, שייתכן ופגעו באתר כנקמה על הריסות מבנים בדואים זמניים. "לא יכול להיות, שגורמי שלטון מבצעים הריסות חוקיות ובתגובה יקומו הבדואים ויבצעו הריסות וגרימת נזק לאתרים כאלה ולחוות וישובים ישראלים. המשטרה צריכה להמשיך וללוות את הריסת המבנים הבלתי חוקיים ובמקביל לפעול לעצירת מבצעי ההרס הזה" אמר ריפמן.

עבדת הייתה עיר מסחר מרכזית בתקופת הנבטים. הגן הלאומי עבדת הוכרז כאתר מורשת בין לאומי על ידי אונסק"ו בשנת 2005, כחלק "מדרך הבשמים" הנבטית הקדומה. ברשות הטבע והגנים חוששים עתה מפגיעה במעמדה של ישראל בארגון הבינלאומי. גורמים ברשות הביעו זעזוע מהמקרה. "אי אפשר לתאר את התחושות של האנשים שם, שעושים כל רגע מזמנם כדי לטפח את המקום לטובת המבקרים", אמרו ברשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully