וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן לעליון: "דונו בערעור לפני כיפור"

איילה חננאל

22.9.2009 / 16:38

פרקליטי איש העסקים, שנשלח אתמול למאסר בן 45 ימים, הגישו בקשה בהולה לדיון בערעורו. מקורביי רייפמן: "שליחתו למאסר מהווה כתם על מערכת המשפט בישראל"

פרקליטיו של איש העסקים אלי רייפמן הגישו אחר הצהרים (שלישי) בקשה בהולה לנשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש בבקשה לקביעת דיון בערעורו על העונש שהוטל עליו אתמול. רייפמן, שהואשם בביזוי בית המשפט, נשלח ל-45 ימי מאסר בפועל.

בבקשה ששלחו פרקליטי רייפמן נכתב כי היות שהוא "מצוי במעצר בגין ההחלטה השיפוטית, מתבקשת כבוד הנשיאה לקבוע מועד הדיון באופן בהול ... עוד טרם יום הכיפורים וכניסת החגים". אתמול גזר בית המשפט העליון את עונש המאסרעקב ביזיון בית המשפט וסירובו של איש העסקים להעביר למנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו את מניות "אמבלייז". השופט חנן מלצר אמר לאחר החלטתו כי "צר לי על רייפמן שנראה כמי שנפל מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, אגב השמעת גירסאות סותרות".

השופט מלצר שלל את טענתו של רייפמן כי אין להורות על מאסרו לאור חוסר יכולתו להעביר את מניות החברה שברשותו. הוא גיבה את עמדת בית המשפט המחוזי שקבע כי אי העברת המניות נובעת מחוסר רצונו של רייפמן ולא מחוסר יכולת. "המבקש לא הצליח לשכנעני, על יסוד הנתונים, המצגים והטענות שהוצגו בפניי, כי טובים סיכוייו להביא את בית המשפט שלערעור לסטות מקביעה זו", אמר.

עורכי דינו של רייפמן, דורון אפיק ושלומי תורגמן מסרו בתגובה: "השופט מלצר קבע כי הערעור יתקיים בהקדם ולא יאוחר מ-35 יום. אנו מאמינים שלאחר שיתקיים דיון בבית המשפט העליון תשונה ההחלטה". מקורבי רייפמן, הביעו תמיהה על "ההחלטה לשלוח אדם למאסר, על דבר שאין ביכולתו לבצע". לדבריהפ, "שליחתו למאסר מהווה כתם על מערכת המשפט בישראל. חשוב לחזור ולהדגיש כי שילחתו של אלי למאסר לא תקדם את אינטרס הנושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully