וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רענן לוי: אבי אבוטבול נידון ל-6 שנות מאסר

22.9.2009 / 14:00

לאחר שהורשע לפני כשלושה חודשים בקשירת קשר לרצח הנער רענן לוי, גזר היום בית המשפט המחוזי שש שנות מאסר על בן משפחת הפשע. הפרקליטות שוקלת לערער על הזיכוי מסעיף הרצח

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו ענת ברק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) שש שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על אבי אבוטבול, שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע על חלקו ברצח הנער רענן לוי בן ה-18 בשנת 2004. בתגובה להחלטה הודיעה התובעת אורלי בן ארי כי הפרקליטות שוקלת לערער על הזיכוי מסעיף הרצח.

לפני כשלושה חודשים גזר בית המשפט מאסר עולם על בן דודו של אבי, פרנסואה אבוטבול, לאחר שהורשע ברצח בכוונה תחילה של לוי. אבי אבוטבול זוכה מחמת הספק מסעיף הרצח אך הורשע כאמור בקשירת קשר לביצוע פשע וגרימת חבלה.

על פי כתב האישום, בדצמבר 2004, בשעות הלילה המאוחרות, בכניסה למועדון בקיבוץ שפיים, החל ויכוח בין אחיו של אבי, אמיר אבוטבול, חבורה אחרת מראשון לציון. הויכוח התפתח לתגרה בין החבורה מראשון לציון לחבורתם של אמיר, שבעקבותיו הזעיק אמיר את אחיו, אבי ובן דודו, פרנסואה לסייע בקטטה. בזמן זה רענן לוי ושניים מחבריו עמדו בצד ולא היו חלק מהקטטה.

לאחר שנדקרו אבי אבוטבול וחברו חן מסיקה, החלה חבורת רענן לוי לברוח מהמקום, מחשש שייפגעו. פרנסואה ואבי החלו לרדוף אחריהם כשהם נוסעים בג'יפ. לוי, שרץ ברגל, מעד ובהזדמנות זו עצרו בני הדודים את הג'יפ ופרנסואה ירד מהרכב ודקר את לוי בחזהו וברגלו. דקירה שהובילה למותו של לוי דקות לאחר מכן.

"יש להדגיש כי הנאשם מסר גרסה שקרית לחוקרי צוות החקירה המיוחד הראשון" כתבו השופטים אברהם טל, יהודית אמסטרדם ורות לבהר-שרון בגזר הדין שפורסם היום והוסיפו כי גם בחקירות האחרות שנערכו לו שמר אבי אבוטבול על זכות השתיקה. מוקדם יותר בבית המשפט הכחיש הנאשם כי נהג בג'יפ למקום האירוע וכי נטל חלק בקטטה ואף טען כי לא ראה מישהו המוכר לו שהשתתף בה. אבוטבול אף הכחיש כי נהג בג'יפ וניסה לדרוס את הנערים מראשון לציון, כפי שנטען. בנוסף, ניסה הנאשם לחפות על בן דודו פרנסואה.

בהמשך כתבו השופטים כי על אף שמדובר בנאשם צעיר וללא עבר פלילי "לא ניתן להתעלם מתפקידו המרכזי בפרשה כאשר נהג בג'יפ באותו האירוע ובעצם חסימת דרכו של המנוח איפשר לנאשם 1 (בן דודו פרנסואה) לרדת מהרכב ולדקור את המנוח למוות".

"הנאשם, ביחד עם נאשם 1, הותירו את המנוח כשהוא פצוע ושותת דם ונמלטו מהמקום - במקום להושיט לו עזרה ולנסות להצילו".

השופטים התייחסו גם לחלקו של רענן לוי ז"ל בחבורת ראשון לציון, כפי שנטען בכתב האישום: "הוא אמנם הגיע למועדון ביחד עם חבריו ולא היה חלק מחבורת הנערים מראשון לציון אלא רק הכיר את חלקם מלימודים משותפים בבית הספר", כתבו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully