וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ידעתי שסטירה תגרום למותה של רוז"

21.9.2009 / 13:15

רוני רון, סבה של הילדה רוז, העיד היום במשפט שבו הוא נאשם ברציחת נכדתו. "זה נשמע מזעזע עכשיו, אם הייתי יודע שזה מה שיגרום למותה, לא הייתי עושה את זה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה החל היום (שני) שלב ההגנה במשפטם של רוני רון ומארי פיזאם המואשמים ברצח בתם רוז פיזאם. רוני רון, סבה של רוז אמר בעדותו כי "רוז קפצה עליי והשתוללה באוטו. הסתובבתי ונתתי לה סטירה. העפתי לה סטירה, היא לא הגיבה יותר. זה נשמע מזעזע עכשיו. אם הייתי יותר שזה מה שיגרום למותה, לא הייתי עושה את זה, בוודאי שלא".

רון סיפר כי ביום הרצח הוא אסף את רוז מאמו, עלה לביתו כדי להכין לה תיק ולאחר מכן החל לנסוע לעבר בית הסבתא. "שמענו מוסיקה. רוז ישבה מאחורה כרגיל. היא שמחה". לדבריו, כאשר רוז התחילה להשתולל הוא רצה להרגיע אותה של תיפגע. "לא ייחסתי לזה חשיבות. היה שקט, חשבתי שהיא נעלבה. התחלתי לדבר איתה. הילדה לא מגיבה. עצרתי את האוטו, פתחתי את הדלת האחורית וראיתי אותה שוכבת על המושב והראש שלה נשמט. מפורק".

עוד אמר הסב בעדותו כי "נכנסתי להלם, לפאניקה, להיסטריה. לא ידעתי מה לעשות, הילדה היתה מפורקת. צעקתי לאלוהים, לשמיים, צעקתי 'רוז רוז, תחזרי לאבא'. במבט לאחור אני מבין שנתתי סטירה אחת יותר מדי. לא ידעתי מה לעשות. החזרתי את הילדה לאוטו ונסעתי. ברחתי מעצמי, מהפחד שלי. אני זוכר נקודה אחת ב'בלקאאוט' שלי, שהייתי בכביש החוף ואז הלכתי לזרוק את הפחד שלי בירקון. לקחתי את הילדה, הוצאתי את התיק, הלכתי איתה לכיוון המים. שמתי אותה בתיק וזהו".

עוד ציין רון כי הוא לא סיפר על הרצח למארי, אלא אמר לה למחרת האירוע, שהוא לקח את הילדה לבית ספר צרפת. רון סיפר שקודם לכן הוא נאבק כדי להביא את רוז ארצה והוא נאלץ למכור את ביתו ולקח הלוואות כדי להוציא אותה מבית יתומים בצרפת. הוא סיפר שלפני הרצח מארי סיכמה עם סבתה של רוז מצד אביה, כי היא תשלח אותה לגור עמה בצרפת, אבל רון סירב מכיוון שהסבתא רצתה אפוטרופסות מלאה של הילדה והוא לא היה מוכן לכך. "אני שנלחמתי על הילדה יותר מכל אחד אחר, זה החיים שלי".

פרקליטו של רון, עו"ד גיל פרידמן, אמר לאחר העדות כי "רון אמר בכאב שטעות אחת שהוא עשה הרסה לו את החיים. הוא לא טוען שהוא חף מפשע, אבל מכאן ועד רצח המרחק גדול. אין ראיות לכך שהיתה כוונה תחילה. הוא צריך להישפט ולשבת בכלא, אבל לא על רצח".

במהלך עדותו הדגיש רון כי "אמא שלי היתה אלימה כלפיי וכלפי אחותי". עוד סיפר רון כי "הקשר שלי עם הבן שלי (אביה של רוז. ג.ג) נותק כשהוא היה בן שנתיים. הכרתי אותו שוב כשהוא היה בן 19 ואז הוא כבר היה נשוי למארי. הבן ומארי גרו איתי במודיעין. אמא של מארי הגיעה ארצה ואז מארי והבן עזבו את הארץ. מארי נשארה להתגורר איתו והוא היה אלים כלפיה ואיים לרצוח אותה ואז היא הגישה נגדו תלונה על כך שהוא חטף את רוז לצרפת".

מוקדם יותר טענה בדיון עורכת הדין של מארי, רוויטל סוויד, כי התביעה לא הצליחה להוכיח את מעורבותה ברצח ולכן יש לבטל את סעיף זה בכתב האישום נגדה. לדבריה, "האישום נגד מארי מחורר ואין בו ראיות לביצוע עבירת הרצח עצמה. הדברים שהתביעה טוענת, לפיהם רצתה במות בתה אינם מוכיחים את הכוונה להמית אותה". אולם בית המשפט דחה את הבקשה וקבע כי יש מספיק ראיות להאשים את מארי פיזאם ברצח.

התובעת, אנה אבידוב, טענה מנגד כי הובאו ראיות לכך שמארי לכל הפחות שידלה את רון לרצח והתביעה לא יודעת בוודאות מי ביצע את הרצח. עוד טענה כי ממכתבים שכתבה לרון עולה כי הביעה בהם את חוסר שביעות רצונה מהחיים עם רוז. פיזאם כתבה: "היא הורגת את האושר שלי". לדברי התובעת, "הם חיפשו פתרון סופי והדרך היחידה לעשות זאת היתה בהמתת רוז".

מגעים על עסקת טיעון

בחודש שעבר דווח, כי לפי מגעים המתנהלים בין הפרקליטות לסניגוריהם של הנאשמים בפרשה עולה, כי במסגרת העסקה יודה הסב רוני רון ברצח בכוונה תחילה ויישלח למאסר עולם. אמה של רוז, מארי פיזאם, תיאסר למשך כחמש שנים בלבד, ללא הרשעה בעבירת המתה.

פרקליטו של רון, עו"ד גיל פרידמן, אישר אז לוואלה חדשות! כי מתקיימים מגעים בין הצדדים, אולם הבהיר שכרגע לא נחתם הסכם בין הצדדים. גם פרקליטתה של פיזאם, עו"ד רויטל סווייד, אמרה שבכל הקשור לפיזאם, עדיין לא נחתם הסדר טיעון.

משפטם של רוני רון ומארי פיזאם נפתח במאי האחרון בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. על פי כתב האישום, השניים, שחיו יחדיו כבני זוג, התקשו בגידול רוז, שהיתה בתה של פיזאם מנישואיה לבנו של רון. פיזאם, שהחליטה כי אינה רוצה בבתה, הפצירה ברון להוציא אותה מהבית ואיימה כי תתאבד אם לא יעשה כן.

עדכון ראשון: 11:07

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully