וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכריא זביידי לא רצוי בוועידת פתח?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2009 / 23:16

מפקד גדודי חללי אל אקצא בג'נין לשעבר סולק מוועידת הארגון בבית לחם. מקורביו: "ההרחקה - סכין בגב ההתנגדות וסכין בגב של פתח"

מפקד הזרוע הצבאית של פתח בג'נין לשעבר, זכריא זביידי לא נכלל ברשימת החברים של וועידת פתח השישית הנערכת בימים אלו בבית לחם. ההחלטה עוררה את זעמה של הנהגת הזרוע הצבאית . פעילים בזרוע הצבאית של פתח מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הרחקתו של זביידי מהוועידה היא "סכין בגב ההתנגדות וסכין בגב של פתח".

בכיר הזרוע הצבאית ואחד ממגורשי כנסיית המולד, ג'יהאד ג'עארה, קרא לרשות הפלסטינית להחזיר את זביידי למחנה הפליטים ג'נין בשלום. "אם יקרה דבר כלשהו לזביידי, האחריות תוטל על הרשות הפלסטינית", הוסיף. בשיחה עם "מען" תהה ג'עארה: "אם ארגון פתח לא רצה שזביידי בכלל יגיע, מדוע הוא הזמין אותו להשתתף בוועידה"?

ג'עארה הבטיח כי גדודי חללי אל-אקצא "לא ישתקו על ההשפלה הזו, שהיא בעצם השפלה של גדודי חללי אל-אקצא. לחברי פתח אסור לשתוק על כך". אנשי הזרוע הצבאית של פתח סיפרו כי זביידי התכוון להתמודד למועצה המהפכנית של פתח. "מארגני ועידת פתח אחראים על חייו", הוסיפו.

מקורות בגדודי חללי אל-אקצא - הזרוע הצבאית של פתח - אמרו כי לאחר ששמו לא הופיע כציר בוועידה, הותר לזביידי להשתתף בה ולשמש כחבר בוועידה. מוקדם יותר הופתע זביידי לגלות כי שמו אינו מופיע ברשימת צירי הוועידה של פתח הנערכת בבית לחם, דבר שעורר זעם רב מצד הזרוע הצבאית של פתח.


אתמול קרא זביידי לאמץ מדיניות שתשלב בין התנגדות לבין מדיניות פרגמטית. הוא העריך כי פתח לא ישמיט ממצעו את אופציית המאבק המזוין ודרש להשיב בחזרה את רצועת עזה "אפילו בכוח", שכן מדובר "בדרישה של העם" ויש להיעתר לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully