וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחקיר צה"ל על החילוץ בצפון - ניסיון טיוח"

יהושע בריינר וניר יהב

24.4.2009 / 13:18

מממצאי ועדת החקירה עולה כי התאונה בה נפל עלא אגברייה אל מותו, נגרמה כתוצאה מטעות אנוש. ח"כ אגברייה: "להקים ועדת חקירה עצמאית"

תאגיד כאן

(תיעוד החילוץ באדיבות ערוץ 1)

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) דחה היום (שישי) את מסקנות הביניים של תחקיר צה"ל בעקבות תאונת החילוץ שבה נהרג עלא אגברייה, והגדיר אותו כ"רשלנות במקרה הטוב וטיוח במקרה הרע". אגברייה הבטיח שימשיך ללוות את המשפחה עד שהאמת והצדק יצאו לאור והדגיש כי הוא עומד על דרישתו להקים ועדת חקירה חיצונית עצמאית ובלתי תלויה לבדיקת התאונה. הוא אף התרעם על כך שנציגי צה"ל נפגשו רק היום עם בני משפחת ההרוג כדי להציג בפניהם את מסקנות התחקיר בזמן שהם לא טרחו להיות בקשר עם המשפחה עד כה.

מממצאי הביניים של ועדת החקירה המיוחדת שמינה מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן שהוצגו היום למשפחת אגברייה, טעות בהליך ההרמה של צוות יחידת 669, היא שגרמה למותו של עלא אגברייה במרץ האחרון במהלך ניסיון לחלצו משדה מוקשים סמוך לבית שאן. איש מחיילי היחידה לא צפוי לעמוד לדין.

ממצאי הביניים עולה כי לא נמצא כשל טכני בציוד הבטיחות של היחידה וכן כי מערכות המסוק פעלו ללא חריגות מיוחדות. התאונה נגרמה ככל הנראה מהחלטה שגויה של צוות החילוץ בהליך חילוצו של אגברייה משדה המוקשים.

לדברי גורמי צבא הפגישה עם המשפחת אגברייה ארכה כשעה וחצי והתקיימה באווירה עניינית כשהממצאים הוצגו על ידי ראש מנהלת בטיחות ובקרת איכות בחיל האוויר. מדובר צהל נמסר כי "הצבא משתתף בצער המשפחה ויעמוד לצידה בכל עת".

אגברייה נכנס בחודש מרץ לשדה מוקשים באזור מעלה הגלבוע, עלה על מוקש ונפצע. בעת חילוצו על ידי מסוק חיל האוויר נפל אגברייה מהמסוק ומאוחר יותר מת מפצעיו.

  • עוד באותו נושא:
  • 669

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully