וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן עומד מאחורי החזרתו של בר-לב"

איילה חננאל ואייל דץ

16.4.2009 / 10:42

פעילי עמותת "זכויות לשוטרים" מפגינים מול לשכתו של השר לבטחון פנים. "אהרונוביץ' הוא בובה של ליברמן ועליו להתפטר"

שוטרים נגד השר לביטחון פנים: עמותת "זכויות לשוטרים", מקיים היום (חמישי) הפגנות מחאה מול לשכתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בירושלים. לטענת הארגון, החזרתו של ניצב אורי בר - לב לשורות המשטרה, היא "מעשה מכוער שפוגע בסמכותו של המפכ"ל". אושרה אסף, נציגת ארגון, אמרה לוואלה! חדשות כי מי שבאמת עומד מאחורי המהלך להחזרת בר- לב הוא שר החוץ אביגדור ליברמן וכי אהרונוביץ הוא " בובה של ליברמן". אסף אמרה כי הארגון קורא לשר אהרונוביץ להתפטר מתפקידו.

בתוך כך, בעקבות החלטתו של אהרונוביץ להחזיר למשטרה את בר – לב, פנתה היום תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, להורות למחלקה לחקירת שוטרים לחקור את האשמות שהטיחו זה בזה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי ובר-לב זה בתצהירים שהגישו לבג"ץ. בעקבות החזרתו של בר לב למשטרה הוא אמור למשוך מבית המשפט את עתירתו נגד כהן.

תנועת אומ"ץ סבורה ש"אין לראות בכך סוף פסוק ויש לחקור את הטענות ההדדיות החמורות גם אם נמצא הסדר למניעת פרישתו של ניצב בר-לב מהמשטרה". טוענת התנועה. לדבריה, "לא יעלה על הדעת שההאשמות ההדדיות יישארו תלויות ועומדות ואזרחי המדינה יקבלו כנורמה שבצמרת המשטרה משרתים קצינים בכירים ביותר שעברו לכאורה על החוק".

כזכור, לפני כשלושה חודשים הוציאו שופטי בג"ץ צו ביניים המשהה את פיטוריו של בר-לב והורו לדיכטר וכהן לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם לפטרו. בתשובתם לבג"ץ מסרו דיכטר וכהן כי האחריות להדחה רובצת על בר-לב. מנגד, בר-לב טען כי כהן הגיש תצהיר שקרי לבג"ץ בנוגע לנסיבות הדחתו של בר-לב.

כהן אף הדגיש כי ההחלטה להמליץ לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב לא נבעה רק מסירובו לצאת ללימודים, אלא מכך ש"במסגרת מאבקו לקידום האינטרסים האישיים שלו, נכון היה לפגוע לא רק במי שקיבלו את ההחלטה בעניינו, אלא אף בחבריו לסגל הפיקוד הבכיר ובתדמית הארגון כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully