וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים שכבלו את ביינום - לדין משמעתי

פנחס וולף

24.1.2008 / 9:29

כך נחשף בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, הדנה ביישום חוק להסדרת סמכות לכבילת עצור או אסיר במקום ציבורי

השוטרים שכבלו בניגוד לחוק את שחקן מכבי תל אביב וויל ביינום, שנחשד בביצוע תאונת פגע וברח בתחילת החודש, הועמדו לדין משמעתי - כך נחשף כעת בדיון בוועדת החוקה של הכנסת שנערך ביוזמת ח"כ גדעון סער (ליכוד).

הוועדה דנה ביישום חוק להסדרת סמכות לכבילת עצור או אסיר במקום ציבורי. סער אמר בדיון: "כבילת חשודים בלי עילה ראויה, זו עבריינות במדים שחמורה יותר לעיתים מזו שביצעו העצורים". הוועדה הורתה לשב"ס להגיש נתונים מעודכנים עד לסוף מרץ, כדי להמשיך לעקוב אחר זכויות האסיר.

לדברי ח"כ סער, "יש מקרים שאתה רואה שאין ספק שלא חלה על האדם עילה להיות אזוק ובכל זאת הוא אזוק. במיוחד כשכל כלי התקשורת עליו, לא נראה לי שהוא יפתח בבריחה. צריך להקפיד על האיזון בין ביטחון לזכויות האסיר. אני לא רוצה שהשב"ס יקח סיכון, אבל שתהיה גישה הומנית במקום שמתחייב לכך. בסופו של דבר זה יכול להיות כל אחד מאיתנו, בין אם ביצע עבירה או בין אם לא ביצע כלל".

היועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר אמר בישיבה, כי נציב שירות בתי הסוהר נתן הנחיות ברורות בנוגע לזכויות האסירים, כולל קביעת סנקציות למובילי אסירים שלא יעמדו בהנחיות. ההנחיות יצאו בימים האחרונים לאחר שמהלך העברת הובלת האסירים מהמשטרה לשב"ס הושלם בתחילת ינואר.

ביינום חשוד כי דרס צעיר בן 23 סמוך למועדון ג'י-ספוט שבדרום תל אביב. הצעיר, תושב דימונה בשם בן נתן המשמש כתקליטן במועדון, נפצע באורח קשה. לפי החשד, ביינום פגע עם מכוניתו בתקליטן שעה שניסה להימלט מהמקום. מיד לאחר האירוע הגיעו למקום כוחות משטרה והחלו במצוד אחר ביינום. לאחר שעה קלה, ביינום אותר בדירתו בתל אביב ונלקח לחקירה, כשהוא כבול באזיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully