וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחודש פעילות מועצת האזרחים הותיקים

6.11.2005 / 17:54

היוזמה של אברהם רביץ תועלה מחר באירועי חודש הזקן הבינלאומי בכנסת, במטרה להקים מועצה שתקל על האוכלוסיה הקשישה

הכנסת תציין מחר את אירועי חודש הזקן הבינלאומי. סגן שר הרווחה אברהם רביץ יודיע בטקס המרכזי על התחלת פעילות לחידוש "מועצת האזרחים הותיקים", שהוא מקווה שתחל את פעילותה, בראשותו, בתוך חודשיים.

"מצבם הקשה של חלק גדול מהזקנים מחייב אותנו לפעול במרץ ליזום פעולות לשיפור איכות חייהם ולכן המועצה תתכנס ותפעיל השפעתה" אמר רביץ. "אני מודאג מאוד מהנתון המביש שלפיו אחד מכל ארבעה זקנים מצוי מתחת לקו העוני. על ממשלת ישראל לעשות הכל כדי לשנות נתון זה ולאפשר לזקנים לחיות בכבוד. עלינו לדאוג לכך שיפחתו המראות הקשים של זקנים שאוכלים בבתי תמחוי או אלה אשר אינם מצליחים לרכוש את התרופות החיוניות להם" הוסיף.

חוק האזרחים הותיקים קובע, כי שר הרווחה ימנה מועצה ציבורית לענייני האזרחים הותיקים שתתכנס לפחות פעם בחודשיים. מטרות המועצה ליזום ולגבש פעולות והמלצות שיהיה בהן כדי לשפר את איכות חייהם של האזרחים הותיקים. בין השאר היא אמורה להמליץ על הקלות במסים ובארנונות, הטבות בשירותים ציבוריים, תחומים נוספים שראוי לתת בהם הנחות לזקנים ובכל עניין שיקל על אזרחים ותיקים. מאז חוקק החוק מונו רק שתי מועצות, שהתכנסו פעמים ספורות בלבד.

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, קרא לממשלה לנהוג
ביתר רגישות כלפי רווחתם של הקשישים בישראל ובמיוחד לקראת ימי החורף העומדים בפתח. "הזכות להתבגר בכבוד היא חובה שמוטלת על המדינה והיא חייבת להבטיח שהקשישים בישראל לא יחיו בחרפת רעב", אמר הרב מצגר, והוסיף כי "הממשלה צריכה להיערך לקראת הגשת התקציב לשנה החדשה ולהמשיך להוסיף תרופות לסל, להקצות משאבים לקצבאות הזקנה, שכן זו איננה זכות אלא חובה של כל יהודי לקיים את מצוות והדרת פני זקן", אמר מצגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully