וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטיושות וטילי הנ"מ נתפסו בדרך לעזה

הלית לוי

7.5.2001 / 23:00

חיל הים לכד בלב ים ספינה עמוסת אמצעי לחימה; על הסיפון: קטיושות, טילי נ"מ, מטענים מתוצרת החיזבאללה ופצצות מרגמה; מפקד חיל הים: הנשק יכול היה לשנות את מאזן הכוחות בשטחים

חיל הים לכד אתמול בלב ים את הספינה "סנטוריני", כשעל סיפונה חביות המכילות כמות עצומה של אמצעי לחימה, שהיו בדרכם לרשות הפלסטינית בעזה. בין כלי הנשק היו 50 טילי קטיושה, טילי נ"מ נגד מסוקים מסוג סטרלה (SA-7), מטענים מתוחכמים מתוצרת החיזבאללה, 98 פצצות מרגמה, 70 מוקשים, רובי קלצ'ניקוב ונשק נגד טנקים. צוות הספינה שמנה ארבעה אנשים, נכנע ללא קרב ונלקח לחקירה.

ברשות הפלסטינית מכחישים כל קשר ל"סנטוריני". הממונה על ההסברה ברשות הפלסטינית, יאסר עבד רבו, הגיב הערב על הטענה הישראלית, כי אוניית הנשק שנתפסה נשלחה על ידי החזית העממית לשחרור פלסטין. עבד רבו אמר, כי לרשות אין שום קשר לארגונו של ג'יבריל. לדבריו, החזית העממית אינה חברה באש"ף ועוינת את הרשות הפלסטינית.

נציגו של ג'יבריל בשטחים, חוסאם ערפאת, סירב לאשר או להכחיש את הקשר בין הארגון לספינת הנשק "סנטוריני". חוסאם אמר, כי החזית תשתמש בכל האמצעים "כדי לשחרר את האדמות הפלסטיניות הכבושות".

מפקד חיל הים, אלוף ידידיה יערי, ערך הערב מסיבת עיתונאים בחיפה בה הוצגה הספינה ונמסרו פרטים על הפרשה. יערי אמר כי ההערכה היא שהחזית העממית, ארגונו של אחמד ג'יבריל, עומדת מאחורי המשלוח.

הספינה יצאה, לדברי האלוף יערי, מצפון לבנון, וצוותה היה מורכב ממבריחים מקצועיים שעוסקים בהברחות באופן קבוע. הם התכוונו לשחרר את החביות בלב ים מול חופי עזה. אנשי הרשות הפלסטינית היו אמורים למשות את החביות עם הנשק מהמים.

לדברי האלוף הנשק יכול היה "לשנות את מאזן הכוחות של הלחימה שלנו מול הפלסטינים". יערי מסר כי במערכת הביטחון העריכו שתוכניות הפלסטינים להבריח נשק לשטחים דרך הים "מבשילות". לדבריו, חיל הים נערך לסכל נסיונות אלו.

"הנהגת השטחים אינה מחפשת הידברות"

שר הביטחון בנימין בן אליעזר הגיב הערב בערוץ הראשון על תפיסת אוניית הנשק. בן אליעזר בירך את החיילים "שעשו עבודה יוצאת מהכלל וחסכו הרבה דם מתושבי מדינת ישראל". שר הביטחון אמר כי תפיסת הנשק שמה לצחוק וללעג את כל ההסכמים ואת כל ההבטחות. "זו עליית מדרגה. זה לא רק הקטיושות, זה הכמות האדירה של חומר נפץ וחומרי הלחימה, שלא משאירה מקום לשאלה לאן פניהם", הוסיף השר.

בן אליעזר אמר כי קיימת אפשרות שראשי הרשות הצליחו בעבר להבריח אמצעי נשק דרך הים לרצועה. שר הביטחון הדגיש את "רצוננו שהם יחזרו לשבת איתנו סביב שולחן הדיונים". מוקדם יותר היום אמר בן שר הביטחון, כי "ההערכה היא שבשלב הזה הנהגת השטחים אינה מחפשת הידברות".

השר מתן וילנאי, חבר הקבינט הביטחוני, הגיב הערב על תפיסת ספינת הנשק ואמר כי זו שבירה מוחלטת של כל הכללים וההסכמים הקיימים. לדבריו, היא מצביעה על הכיוון של הרשות הפלסטינית. וילנאי הוסיף, כי כעת מתעורר צורך לשקול מחדש את האפשרות להתיר לדייגים עזתים לצאת לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully