וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות במשטרה להכריז על מפכ"ל חדש: "תם עידן דנינו"

יום לאחר פרישת מפקד מחוז ירושלים, קצינים בכירים במשטרה קוראים לשר אהרונוביץ' להודיע כבר עכשיו על מחליפו של דנינו. "דרוש מפכ"ל שימנה קצינים על סמך כישורים ולא קומבינות"

צילום: דוברות משטרת ישראל, ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

על רקע התפטרותו של מפקד מחוז ירושלים אתמול, קוראים הבוקר (שני) גורמים רבים במשטרה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להודיע כבר עכשיו מי יהיה המפכ"ל הבא. "אם הוא לא רוצה הידרדרות נוספת בתוך המשטרה, עליו להפסיק את הסאגה של ההתמודדות על המפכ"לות", אמר קצין בכיר במשטרה. "באותה נשימה שימנה השר מפקד חדש למחוז ירושלים, עליו להודיע על בחירתו במפכ"ל החדש. אין לו עוד ברירה".

לדברי הקצין, המפכ"ל הנוכחי, יוחנן דנינו, אינו מסוגל עוד לייצב את הארגון. "בכל יום שעובר המצב שלנו הופך להיות קשה הרבה יותר", ציין הקצין. "עידן דנינו במשטרה הסתיים אתמול עם ההודעה של מפקד מחוז ירושלים על פרישתו מהתפקיד".

עוד על המרוץ למפכ"לות:
המבחן של המפכ"ל: להציל את ספינת המשטרה הטובעת
המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבטיחו: "המרוץ יהיה נקי"
תכנית אהרונוביץ': כהונת המפכ"ל תוארך ל-4 שנים

אהרונוביץ ודנינו בטקס המינויים במשטרה, מאי 2013. טלי מאייר
"על השר להודיע על החלטתו לפני שההתמודדות הזאת תמשיך להיות יותר ויותר מכוערת". דנינו ואהרונוביץ'/טלי מאייר

קצין אחר הוסיף כי דרוש מפכ"ל "בעל שיעור קומה ואומץ לב", שיוכל לעשות סדר בארגון. "המפכ"ל הבא שייבחר חייב להעיף שורה של בעלי תפקידים ולמנות קצינים אך ורק על פי כישוריהם ולא בעזרת קומבינות", אמר הקצין. " על השר להודיע על החלטתו לפני שההתמודדות הזאת תמשיך להיות יותר ויותר מכוערת, ומי שישלם את המחיר הם אזרחי ישראל והשוטרים". הקצין הוסיף: "צריך להגיד את האמת: הארגון שלנו חולה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב-ניצב דנינו צפוי לסיים את תפקידו בעוד שבעה חודשים. בעקבות פרישתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, נותרו ארבעה מועמדים בולטים להתמנות לתפקיד השוטר מספר 1. המועמד המוביל הוא מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי. מועמד נוסף הוא הניצב הוותיק ביותר במשטרה – מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. מועמד בולט אחר, שהפסיד את התפקיד ברגע האחרון למפכ"ל הנוכחי דנינו, הוא נציב שירותי הכבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון. גם סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור - ששמו הועלה גם כאחד המועמדים להחליף את רב-טפסר איילון, עדיין מועמד לתפקיד. אפשרות אחרת היא שאהרונוביץ' יבחר דווקא בקצין בכיר בצה"ל לתפקיד. שני קצינים שיכולים להתאים הם מפקדי פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני ואבי מזרחי.

ניצב פריינטי הודיע אתמול אחר הצהריים לשר אהרונוביץ' ולמפכ"ל דנינו על החלטתו לפרוש מהמשטרה ולא להתמודד על תפקיד המפכ"ל. בהודעת המשטרה נמסר כי החלטתו של ניצב פריינטי באה בעקבות "מגוון של שיקולים אישיים, וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל, ובהם פיקוד על שתי תחנות משטרה, על שני מרחבים אופרטיביים ועל שני מחוזות בתקופות מורכבות ומאתגרות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי - Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully