וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחד הימים העמוסים בשנה: כ-20 טיסות עוכבו בנתב"ג

28.9.2014 / 19:38

הטיסות עוכבו בשעות האחרונות בנמל התעופה בגלל פקק במרחב האווירי של קפריסין, שמהווה את אחד מהצמתים המרכזיים של תנועת המטוסים באזור אגן הים התיכון ובמערב אירופה

מטוסים של חברת התעופה לופטנזה שביטלה טיסות לישראל. יולי 2014. AP
טיסות מספרד, בריטניה, גרמניה ושוויץ עוכבו. מטוסי חברת לופטנזה/AP

הציבור בישראל כבר מכיר את הדיווחים על פקקי תנועה בכבישי ישראל בצאת החגים, אבל היום (ראשון) נרשם פקק תנועה מסוג אחר, הפעם באוויר. כ-20 טיסות משורה של מדינות שהיו אמורות להמריא ולנחות מנמל התעופה בן גוריון - בהן ספרד, בריטניה, גרמניה ושוויץ - עוכבו במשך כשעה. זאת, בשל עומס במרחב האווירי של קפריסין.

חלק גדול מהטיסות שממריאות או שנוחתות בנתב"ג עוברות במרחב האווירי של קפריסין, המנוהל מיחידת הבקרה האווירית של ניקוסיה. אותה יחידת בקרה היא אחת מהצמתים המרכזיים להכוונת תנועת המטוסים באזור אגן הים התיכון ובמערב אירופה.

לקריאה נוספת:
בגלל כלבה: טיסה מארה”ב לישראל עוכבה בשעתיים
עשרות טיסות מעוכבות בנתב”ג: ”סקנדל לאומי”
דרמה בנתב”ג: מחסנית מלאה בתוך בובות בבטן המטוס

שביתה בנתב"ג, ספטמבר 2014. דרור עינב
ישראלים מעוכבים בנתב"ג בשל שביתה, החודש/דרור עינב

בשעות הצהריים המאוחרות דיווחה יחידת הבקרה האווירית בניקוסיה על עומס חריג בתנועת המטוסים שאמורים לחלוף מעל קפריסין בדרכם ליעדים שונים ברחבי העולם.
בשל כך החליטו פקחי האוויר באי "לרווח את הזמנים" בתנועת המטוסים, מה שיצר מידית עיכוב גם בנתב"ג.

עיכוב זה לא יכל לקרות בעיתוי בעייתי יותר: היום הראשון שאחרי ראש השנה נחשב לאחד מהעמוסים בנתב"ג, שבו אמורים להמריא ולנחות משעות הבוקר 521 מטוסים. גורם בנמל אמר כי בשעה האחרונה החלו בניקוסיה להתגבר על בעיית העומס, ובמקביל גם בנתב"ג ירד הלחץ. בנמל מעריכים כי בשעה הקרובה יצליחו להשתלט על כלל העיכובים ותנועת המטוסים תשוב להיות מתואמת עם לוח ההמראות והנחיתות המקורי שנקבע להיום.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully