וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת מזון במלון בטבריה: "הביאו מהבית בשר שנרקב"

28.9.2014 / 16:33

משרד הבריאות ממשיך לבדוק מה הוביל לכך שכ-80 אורחים בשני בתי מלון בטבריה לקו בתופעות הדומות לקלקול קיבה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בשני אירועים שונים שאינם קשורים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

במשרד הבריאות ממשיכים היום (ראשון) לבחון את האירועים שהביאו כ-80 אורחים בשני בתי מלון בטבריה בסוף השבוע לסבול מתופעות של משלשולים, הקאות, בחילות וכאבי בטן. כעת הולך ומתחזקת הסברה כי מדובר בשני אירועים נפרדים, ללא קשר ביניהם. ככל הנראה, במקרה אחד חלו בני משפחה שאכלו בשר מקולקל ובמקרה השני חלו האורחים כתוצאה מווירוס מדבק, שאינו קשור במזון. אורחי המלונות אושפזו בבית החולים פוריה בעיר, שם אומרים כי מדובר בתופעה מוזרה ויוצאת דופן.

מחקירה ראשונית עולה כי מקור התחלואה של כמה מהאורחים במלון "באלי" הוא בבשר שהביאה אתה משפחה שהתארחה במלון. באחד מערבי חופשת החג, התארחו אצלם בני משפחה אחרת, שלנו במלון "ליאונרדו קלאב" שבעיר. המשפחות צלו את הבשר, שככל הנראה הוחזק בימים שקדמו לארוחה בטמפרטורה שאינה מספיק נמוכה כדי לשמור על הבשר. כתוצאה מכך לקו בני שתי המשפחות בקלקול קיבה. במשרד הבריאות ממתינים עדיין לתוצאות בדיקות המעבדה, אשר בוחנות מה היה מצב הבשר.

עוד בוואלה! חדשות:
עופות דורסים צנחו בחצרות בתים בראשון לציון
פרשת "סימנס" נפתחת מחדש: שלמה נס והפרס המוזר
"חמאס הסכים: 3,000 שוטרים מטעם הרשות יוצבו בעזה"

במקרה השני, שאירע במלון "ליאונרדו קלאב" בעיר, התלוננו אורחים רבים במהלך החג על תופעות הדומות לקלקול קיבה. מבדיקה ראשונית של משרד הבריאות עולה כי נוסף על האורחים מהמלון שאכלו את הבשר המקולקל לכאורה במלון השני, שאר האורחים ככל הנראה נדבקו זה מזה מווירוס הפוגע בבטן.

כתוצאה מהאירועים הללו אושפזו במהלך סוף השבוע 80 אורחים משני בתי המלון בבית החולים פוריה. הבוקר נותרו שם חמישה בני אדם, מהם אישה בת 69 במצב קל עד בינוני, והיתר במצב קל. הערב שוחררו כולם לביתם.

"מקרה מוזר ויוצא דופן"

ד"ר ארז און, מנהל בית החולים, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו לא יודעים נכון לעכשיו מה הסיבה לאירועים האלה, ברור שזה משהו יוצא דופן שקרה בשני בתי מלון במקביל, שהוא דבר מאוד מוזר כשלעצמו משום ששני בתי המלון נמצאים במרחק די משמעותי אחד מהשני". ד"ר און הוסיף כי משרד הבריאות החל לתחקר את האירוע כבר ביום שישי. "אני מקווה שבקרוב יהיו לנו כבר התוצאות לגבי הגורם שגרם לתופעה יוצאת הדופן הזאת", אמר.

סיגל מיארה, ששתי בנותיה אושפזו בפוריה, סיפרה: "נסענו ל'ליאונרדו קלאב' לחג ראש השנה, ברביעי וחמישי באמת היה יפה וכיף, הכול היה עשר, אבל בשישי בערב הילדה התחילה להקיא, היה לה חום וכאבי בטן. אותה ואת הבת השנייה לקחו (לבית החולים), לאחר שגם היא קיבלה כאבי בטן".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד ביצע חקירה אפידמיולוגית, כולל לקיחת 55 דגימות מזון מהמטבחים בשני המלונות, שנשלחו לבדיקת מעבדה. מהממצאים הראשונים עולה כי במלון 'באלי' הופיעו בקרב חלק מהאורחים שאכלו ארוחת ערב בערב שישי, תסמינים של הרעלת מזון כמה שעות לאחר הארוחה. נכון לעכשיו, לא נמצא קשר חזק בין סוגי האוכל השונים לתחלואה שאירעה".

בנוגע למלון "לאונרדו", נמסר: "במלון הופיעה תחלואה באופן של הדבקת שרשרת על ידי וירוס, שייתכן ואחד הגיע עמו והדביק אחרים. בנוסף, בארוחת ערב שישי במלון הוגשו פסטלים, שלא היו 'טעימים' ונשלחו גם הם לבדיקה. חלק מתוצאות המעבדה יתקבלו בעוד יומיים וחלקן עד סוף השבוע".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully