וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית של חירשים הותקפה בצפון: "הייתי בטוחה שנמות"

14.9.2014 / 10:20

שני זוגות חברים שיצאו מיישוב ליד כרמיאל הותקפו על ידי צעירים שיידו לעברם אבנים וניהלו אחריהם מרדף שבסופו איבדו שליטה על הרכב. צפו בתמליל שיחת הודעות הטקסט הדרמטית עם המשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני עדיין בטראומה קשה". המכונית לאחר שהותקפה סמוך לכרמיאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עוד לא התאוששתי מזה, אני עדיין בטראומה קשה", כך סיפרה דפנה (שם בדוי) על נסיעת הבלהות שחוותה בסוף השבוע, שבמהלכה הותקפה יחד עם בן זוגה ועם זוג חברים נוסף שהיה איתם ברכב, כולם חירשים, על ידי חמישה תושבי אחד הכפרים בצפון. בשיחת מסרונים עם וואלה! חדשות תיארה דפנה את השתלשלות האירועים שהתרחשה אתמול (שבת) קצת אחרי השעה שלוש לפנות בוקר.

דפנה, בן זוגה עודד (שם בדוי) וזוג חברים, תושבי הצפון, יצאו ממפגש אצל חברים ביישוב לבון, שנמצא כשבעה ק"מ מצפון לכרמיאל. "בצומת לבון הגיח רכב מסוג אאודי בצבע בורדו-שחור, עם חמישה ערבים מטורפים שתקפו אותנו", סיפרה דפנה. "הם הוציאו את הגוף שלהם מתוך חלון הרכב ויידו לעברנו אבנים וחפצים שפגעו ברכב שלנו".

עוד בוואלה! חדשות:
דוח: עצורים נכבלים למיטותיהם בתנאים לא אנושיים
הכנופיות הבדואיות שמטילות אימה על העסקים בהתנחלויות
"מכתב הסרבנים תורם לדה-לגיטימציה השקרית נגד ישראל"

לדבריה, "המרדף היה מטורף, הם נסעו במהירות של 140 קמ"ש לאורך כל הירידה מלבון לכיוון עכו. היו רגעים שהם גם פתחו את הדלתות של הרכב כדי לשפר את יידוי האבנים לעברנו". דפנה המשיכה וסיפרה כי במהלך הנסיעה היא הרגישה את האבנים פוגעים ברכב. "רעדתי בלי סוף, הייתי בטוחה שבסוף נמות", הוסיפה. "הם אותתו לנו לעצור בצד. פחדנו לעצור, ניסינו לברוח מהם תוך כדי נסיעה מסוכנת ובזיג זג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגלגל התפוצץ ונלכדנו". כלי הרכב לאחר התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל חירשותם והיעדר היכולת לשוחח בטלפון, יצרו הארבעה קשר עם מוקד המשטרה באמצעות מסרונים.

דפנה: "עזרו לנו, תוקפים אותנו ערבים. הצילו בבקשה".

משטרה: "ליד איזה מחלף?"

דפנה: "כביש לבון עד כרמיאל בירידה, תוקפים אותנו".

משטרה: "יש מישהו עם פלאפון אתך?"

דפנה: "מהר מהר".

משטרה: "מה מספר הכביש? מחלף?"

דפנה: "בואו אנו חרשים, בבקשה אנחנו מתחננים".

משטרה: "איפה אתם בדיוק בכביש?"

דפנה: "אנא מכם, תוקפים אותנו בכביש. בבקשה תמהרו, כביש כרמיאל".

משטרה: "תהיה איתי. כמה אנשים תוקפים אותך?"

דפנה: "חבר'ה מטורפים, בבקשה בואו. אנו חירשים, בבקשה אנו מתחננים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתום עשר דקות ארוכות של שיחה אותה ניהלו דרך מסרונים, התפתח המרדף לתאונה בצומת אחיהוד, במרחק של 13 ק"מ מהיישוב הקהילתי לבון ממנו הם יצאו. "במהלך הנסיעה הצלחנו לברוח מהם, לעקוף אותם. הם היו מאחורינו ואז הגענו לקטע ליד אחיהוד שהיה שם כביש בשיפוץ עם קיר הפרדה מבטון", שחזרה דפנה את רגעי האימה. "עודד בעלי בלם והם נכנסו בנו מאחורה בעוצמה רבה. הרכב שלנו נמחץ מאחור והתנגש בקיר ההפרדה".

כתוצאה מהתאונה, הגלגל הקדמי של הרכב התפוצץ, אבל בשל החשש לחייהם המשיך עודד בנסיעה. "הגלגל התפוצץ ונלכדנו. אבל ידענו שאם נישאר הם ייצאו מהרכב ויפגעו בנו, אז המשכנו לברוח משם לכיוון עכו. הרחנו את הסירחון של הגלגל שנשרף", הוסיפה דפנה, שדיווחה על התאונה למוקד המשטרה וביקשה שוב שישלחו סיוע.

דפנה: "תאונה. תשלחו ניידת, תאונה, דחוף תוקפים אותנו בבקשה".

משטרה: "אני מנסה להבין מה קורה, תסביר. קרתה תאונה אתה ברכב? הוא לידך?"

דפנה: "תבואו, הידיים רועדות לי".

"הניסיון של החוקרים לקרוא שפתיים הותיר בנו חוויה מאוד קשה"

כשהגיעו לכניסה לעכו כבר חיכתה להם ניידת משטרה. רק בדיעבד נודע להם כי כל חמשת התוקפים נפצעו בתאונה ופונו לבית החולים. למרות מה שעברו, דפנה וחבריה לא נפגעו. אתמול בבוקר הם הגישו תלונה בתחנת משטרת כרמיאל. דפנה וחבריה לנסיעה בטוחים שהותקפו על רקע לאומני, על אף שהמשטרה סבורה כי התקיפה התרחשה בגלל שיכרות.

אבל למרות הסוף הטוב, והמענה שנתנה המשטרה, דפנה ועודד ממשיכים להתמודד עם חוסר האונים שבליקויי הנגשת שירותי החירום לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה. לדבריהם, בתחנת המשטרה התקשו להבין אותם, משום שלא היה שם מתרגם לשפת הסימנים. "לא היה שם מישהו שהבין את מה שניסינו להגיד. גם כשכבר הגשנו תלונה מסודרת במשטרה, הניסיון שלהם לקרוא שפתיים הותיר בנו חוויה מאוד קשה".

מהמשטרה נמסר: "אכן הוגשה תלונה למשטרת כרמיאל בנושא. התוקף הוא ככל הנראה תושב אחד הכפרים בצפון שהיה ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול, ובמהלך נסיעתו השליך בקבוק אל עבר הרכב. נוסעי הרכב התוקף נפצעו בתאונה והועברו לבית חולים ולכן זהותם ידועה למשטרה. החשודים יעצרו ויחקרו על ידי חוקרי משטרת כרמיאל".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully