וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: חד-מיניים יוכרו כהורים ללא הליך אימוץ

4.9.2014 / 21:29

שופט שדן בעתירה של אישה שביקשה לקבל הסדרי ראיה עבור בתה הלא ביולוגית, שאותה גידלה יחד עם בת זוגה לשעבר, פסק כי אין מניעה להכיר במשמורת משותפת של השתיים

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. AP
פסיקה נוספת בדרך המפרכת לשוויון מלא?/AP

בית המשפט העליון מעגן משפטית זכויות בקרב זוגות חד מיניים: השופט עוזי פוגלמן החליט ביום שלישי האחרון להחזיר לבית המשפט לענייני משפחה עתירה שהגישה אישה שנפרדה מבת זוגה וביקשה לקבל הסדרי ראייה עבור הבת אותה גידלו יחדיו, שאינה בתה הביולוגית. בהחלטתו אמר פוגלמן כי "הסוגיה מצריכה בחינה מחודשת" וכי כי אין לומר כי לא ניתן להכיר במשמורת משותפת של בני אותו המין ביחס לילדים אשר הובאו למסגרת הקשר המשותף.

עוד בוואלה! חדשות:
תושבי נחל עוז: "ברור לנו ששוב נצטרך לעזוב"
אישה נדקרה למוות בירושלים; בעלה נעצר
בית המשפט: החרדיות יישארו בבי”ס בבית שמש

לכל אחת מהנשים בת ביולוגית אותה גידלו השתיים במסגרת הקשר המשותף. משנפרדו, ביקשה אחת מהן לקבל "צו הורות פסיקתי" – שמעגן את הקשר המשפטי בין הורים ממשפחות חד-מיניות לבין ילדיהם, ויש בו כדי להקל ולקצר את הליך ההכרה בהורה הלא-ביולוגי על מנת להיפגש באופן מסודר עם בתה של זוגתה לשעבר אותה גידלה מגיל צעיר. מאידך, אמה של הילדה, אשר סירבה לבקשה, אמרה כי הסדרי ראיה "יכולים להתקיים רק בין הורה לילדו הביולוגי".

לפני שלושה חודשים אישרה הממשלה את טיוטת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים, הידוע כ"חוק הפונדקאות", המגדיר את התנאים שבהם אפשר לעבור הליך פונדקאות בישראל. הצעת החוק תאפשר לראשונה שוויון בין הורים יחידים וזוגות חד-מיניים לבין זוגות הטרוסקסואליים בהבאת ילדים לעולם.

הצעת החוק, התקפה הן להליך הפונדקאות בישראל והן להליך בחו"ל, כבר אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך הוקפאה לאחר ששר השיכון אורי אריאל, חבר ועדת שרים לחקיקה, הגיש ערר. בהצבעה התנגדו שרי הבית היהודי, והשאר תמכו. בהמשך תועבר הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אילוסטרציה. ShutterStock
גם זוגות חד-מיניים יוכלו לבצע הליך פונדקאות בישראל?/ShutterStock

החוק לנשיאת עוברים נחקק בשנת 1996 וקבע כי רק זוגות נשואים הטרוסקסואליים יוכלו לבצע את ההליך בישראל. עם התפתחות שוק הפונדקאות והביקוש להליך מצד אוכלוסיות נוספות, הוחלט ב-2010 להקים ועדה ציבורית לבחינת נושא הפריון וההולדה בישראל, ובראשה עמד פרופ' שלמה מור יוסף. תזכיר החוק נשען ברובו על המלצות הוועדה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully