וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הלחימה: קיצוץ של יותר מחצי מיליארד בחינוך

הממשלה תדון היום בדרום בקיצוץ רוחבי של כ-2% מתקציבי הממשלה. על הפרק: קיצוץ של רבע מיליארד שקלים בתחבורה, 175 מיליון ייגרעו מההשכלה הגבוהה. הסוכריה: 1.3 מיליארד לפיתוח שדרות ועוטף עזה

עוד יום קרב בדרום: רקטות, פגיעות ישירות ופחד. שי מכלוף
50 ימי מלחמה. רסיסי רקטה ביישוב בעוטף עזה, החודש/שי מכלוף

שישה ימים לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש תתכנס הבוקר (ראשון) הממשלה לישיבתה השבועית במועצה האזורית חוף אשקלון. במסגרת הישיבה ידונו השרים בשינוי סדר העדיפויות בתקציב 2014 על מנת לממן את עלויות מבצע "צוק איתן" והשלכותיו. במסגרת ההצעה תובא לאישור הממשלה תכנית אסטרטגית רב-שנתית לפיתוח שדרות ויישובי עוטף עזה בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים בפריסה של חמש שנים.

עוד בוואלה חדשות:
תחת אש: חולץ כוח האו”ם שהיה נצור בגולן הסורי
ניקול חזרה מטיול משפחתי בפרו – נדרסה והופקרה
עוד סרטון עריפת ראש: דאעש רצחו חייל לבנוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

196 מיליון שקלים יועברו באופן חד-פעמי ליישובי העוטף כבר במהלך 2014. היישובים במרחק של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה הם שיזכו להטבות, ובכלל זה יישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב וכן העיר שדרות. העיר אשקלון, המרוחקת 14 קילומטרים מהרצועה, לא תיכלל ברשימת ההטבות.

על מנת לממן את התכנית יובא היום לאישור קיצוץ של 2% מתקציב משרדי הממשלה לשנת 2014, שהם 1.9 מיליארד שקלים. במסגרת ההצעה יקוצצו 480 מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך, 175 מיליון שקלים מתקציב ההשכלה הגבוהה, 43 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות, 69 מיליון שקלים מתקציב הרשויות המקומיות ו-243 מיליון שקלים מתקציב שיועד לפיתוח התחבורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. דודו חן, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה בגן ילדים באשדוד, שבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דודו חן

במסגרת התכנית האסטרטגית לפיתוח שדרות ויישובי העוטף, תתוקצב הקמה של מערכי מיגון וביטחון בסכום של 163 מיליון שקלים והצטיידות של הרשויות המקומיות בסכום של 17.6 מיליון שקלים. עיקר סכום הקיצוץ ישמש למימון עלויות הלחימה שנוצרו למשרד הביטחון במהלך מבצע "צוק איתן".

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול/יותם רונן

קיצוץ משמעותי נוסף יושת על משרד הכלכלה - בסך 53.2 מיליון שקל - ועל משרד ראש הממשלה - בסך 33.3 מיליון שקל. כמו כן, במענקי הבינוי והשיכון - בסך 40.3 מיליון שקל, והמשרד לקליטת העלייה - בסך 17 מיליון שקל. מהמשרד להגנת הסביבה יקוצצו 3.3 מיליון שקל, ממשרד החקלאות 2.7 מיליון שקל, ממשרד התיירות 3.2 מיליון שקל, מהמשרד לתמיכות בענפי המשק 42.6 מיליון שקל, ממשרד התקשורת 277 אלף שקל, מהמשרד לביטוח לאומי 12.4 מיליון שקל, ממשרד המשפטים 1.4 מיליון שקל, מהמשרד לפיתוח התיירות 9.6 מיליון שקל ומהמשרד לאנרגיה ומים יקוצצו 1.7 מיליון שקל.

מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, 27.08.2014. יואב דודקביץ'
"החיים קודמים לרמת החיים". ראש הממשלה בנימין נתניהו/יואב דודקביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון ששודר אמש בערוץ 10 למשמעויות המדיניות, הביטחוניות והכלכליות של הלחימה בעזה. "אני חושב שהצלחנו לשמור על המשימה ולהשיג אותה", אמר נתניהו. "לא הוסטנו על ידי הביקורת. הלכנו ליעד שהתווינו, לכתוש את חמאס ואת ארגוני הטרור ולהביא שקט וביטחון ארוך טווח למדינת ישראל. השגנו מבוא לשקט הזה, שזו הפסקת אש בלתי מוגבלת בזמן ללא תנאים מוקדמים. אני מקווה שזה יחזיק מעמד", אמר נתניהו, שבמסיבת עיתונאים שכינס לאחר תום מבצע "צוק איתן" אמר כי אינו יודע אם השקט שהושג הוא ארוך טווח.

כשנשאל על האפשרות שיועלו מסים בשל הוצאות הביטחון שגרמה המלחמה בדרום, אמר ראש הממשלה: "יש פה צורך לעשות איזון בין שני צרכים ענקיים. יהיו לנו צורכי ביטחון גדולים יותר, בזה אין שום ספק, והיום מבינים שזה חיוני כי החיים קודמים לרמת החיים. אבל הכלכלה גם היא חיונית להבטחת הביטחון. ולכן אנחנו צריכים לעשות איזון בין הצרכים הכלכליים לצרכי הכלכלה ולא למוטט אותה. מה שמנחה אותי עכשיו וגם ינחה אותי בניהול הכלכלה: קודם כל הביטחון. קודם כל".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully