וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפתח בחקירת רצח לגבי הרג אזרחים במבצע

28.8.2014 / 8:30

במשטרה החליטו לפתוח בחקירת רצח בעניין מקרי המוות של שבעה בני אדם מירי פצמ"רים ורקטות, במקום להחשיבם כאירועים מלחמתיים. "איסוף הראיות יוכל לשמש אותנו בהאג במידת הצורך"

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
זירת פגיעת פצמ"ר בקיבוץ נחל עוז, באירוע שבו נהרג דניאל טרגרמן בן הארבע/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום

שישה אזרחים ישראלים ואזרח תאילנדי נהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" מירי פצצות מרגמה ורקטות משטחי רצועת עזה. לוואלה! חדשות נודע כי משטרת ישראל החליט שלא לסווג את מותם כאירוע מלחמתי, אלא כמקרי רצח. לפיכך, ייפתחו שבעה תיקי חקירה בעניינם וחוקרים ממשטרת מחוז דרום יאספו ראיות לגבי כל אחד מהאירועים.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
נתניהו: "עדיין לא ברור אם השגנו רגיעה ממושכת"
היום שאחרי: יוזמה מדינית או בידוד בינלאומי
חברו של זאביק שנהרג מפצמ"ר: כבה האור בקיבוץ

הרוג ו- 6 פצועים מנפילת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מד"א
נפילת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול/מד"א, דוברות מד"א

במסגרת החקירות ייאספו ממצאי מז"פ מזירות הנפילות, ייגבו עדויות וכן ייאספו נתונים ממערכות האיכון של צה"ל לגבי זיהוי חדירתן של פצצות המרגמה והרקטות לשטח ישראל. "מבחינתנו אין הבדל בין מקרה שבו אזרח ישראלי נרצח בפיגוע שבו מתפוצץ אוטובוס, לבין מקרה שיורים על בית בקיבוץ פצצת מרגמה ונרצח ילד קטן – בשני המקרים מדובר ברצח ולא באירוע מלחמתי", אמר גורם בכיר במחוז הדרומי. "התיקים יתנהלו בהתחלה במישור הפלילי, ובמידה שצה"ל או השב"כ יצליחו לשים ידם על חשודים שהיו מעורבים בירי הרצחני, אנחנו נעביר להם את התשתית הראייתית כך שניתן יהיה להגיש נגדם כתבי אישום בגין עבירות רצח", הוסיף הבכיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
במסגרת איסוף הראיות ייאספו נתוני איכון שיצביעו חדירת הפצמ"רים והרקטות לישראל. שיגור רקטה מרצועת עזה/רויטרס

גורם נוסף במשטרה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי איסוף הראיות לגבי כל אחד ממקרי הרצח עשוי לשמש את ישראל גם בבית הדין הבינלאומי בהאג, במידה שיהיה צורך בכך. גורמים אחרים במשטרה אישרו כי צוותי מז"פ וחבלני משטרה כבר החלו בימים האחרונים במלאכת איסוף ממצאים מהזירות בהן התפוצצות פצצות מרגמה בקיבוץ נירים אשר גרמו למותם של שני חברי הקיבוץ, זאב (זאביק) עציון ושחר מלמד. כמו כן, הם החלו לאסוף ממצאים גם בקיבוץ נחל עוז שבו נהרג דניאל בן הארבע, גם הוא מירי פצצת מרגמה.

לגבי מקרים בהם נהרגו חיילי צה"ל בשטח ישראל כתוצאה מירי של פצצות מרגמה או רקטות במהלך המבצע, גורמים במשטרה הבהירו כי לא ייפתחו חקירות רצח בעניינם. זאת משום שמבחינת המשטרה, מות החיילים נגרם במסגרת פעילות מלחמתית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully