וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בית הספר לתקשורת "כותרת" לקראת סגירה

בית הספר הייעודי היחיד בארץ ללימודי תקשורת, ממנו צמחו בכירים בתעשייה, לא יפתח השנה מחזור חדש וזאת אחרי 22 שנות פעילות. הסיבה: קשיים כלכליים וירידה דרסטית במספר הסטודנטים

בית הספר לעיתונאות "כותרת" של אוניברסיטת תל אביב. גוגל מפות, אתר רשמי
ייסגר אחרי 22 שנה. בית הספר "כותרת"/אתר רשמי, גוגל מפות

פרסום ראשון: בית הספר לתקשורת "כותרת" – ממנו צמחו כמה מבכירי אנשי התקשורת בישראל, עשוי להיסגר בקרוב וזאת בתום 22 שנות פעילות. אתמול בבוקר (שלישי) שוחחה הנהלת בית הספר עם המרצים והודיעה להם כי המוסד לא ייפתח מחזור לימודים חדש בשנת הלימודים האקדמית הקרובה.

הסיבות לסגירה העתידית: ירידה דרסטית בכמות הנרשמים בשנים האחרונות, חוסר במשאבים כלכליים והיעדר תורם מבוסס הנחוצים להמשך פעילות בית הספר. התלמידים שכבר השלימו חלק מלימודיהם ימשיכו עד תום המסלול אליו נרשמו.

בית הספר החל את דרכו בסוף שנת 1991 ברחוב ברודצקי ברמת אביב, בסיוע הקרן הגרמנית "ברטלסמן" ודב יודקובסקי, עורכו הראשי לשעבר של עיתון "ידיעות אחרונות". לפני כשמונה שנים הוחלט להעבירו לתחום אוניברסיטת תל אביב, שתשמש עבורו "גב כלכלי חזק", לצד מקימיו, שתרומותיהם הידלדלו באותה העת מה שגרר קשיים פיננסיים.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות
הצפיפות בכיתות: פתיחת שנת הלימודים תושבת?
ירושלים להורים: השנה תשלמו יותר על צהרונים
בשל "צוק איתן": החזר על קייטנות בעוטף עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשנים האחרונות פעל בית הספר "כותרת" תחת אוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיא תפארתו למדו ב"כותרת" 130 תלמידים במחזור, אולם כאמור בשנים האחרונות הלך ופחת מספר הנרשמים לכדי פחות ממאה. עם זאת, לפי נתוני בית הספר, כ-80% מבוגרי המוסד הצליחו לאורך השנים להתברג בתעשיית התקשורת הישראלית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לאורך שנות קיומו הוליד "כותרת" אנשי תקשורת ועיתונאים רבים, שמילאו שורת תפקידים בתקשורת הכתובה, האינטרנטית והמשודרת. בין הבוגרים ניתן לציין את הכתבת המדינית של ערוץ 1 ומגישת ה"יומן" של הערוץ, איילה חסון, את הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10, צביקה יחזקאלי, הכתב לענייני משפט של ערוץ 10, ברוך קרא, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות" יוסי יהושע – לצד עורכים בכירים ומפיקים ברשתות הטלוויזיה, החדשות, הרדיו והאינטרנט.

מדובר במוסד האקדמי היחיד בארץ שמכשיר מקצועית עיתונאים ועורכים במסלולים ייעודיים בתחומי התקשורת (מכתבות ועד לדוברות ויח"צ), זאת לעומת מכללות המציעות במסגרת חוגי התקשורת שלהן כמה חוגים מעשיים.

ירידה מתמדת במספר הסטודנטים

בית הספר שם דגש על כך שהמרצים בו יהיו עיתונאים "פעילים", וחלקם הגדול אף בוגרי "כותרת" עצמו. המקום פועל בשנים האחרונות במסלול הכשרה חד-שנתי לבעלי תואר ראשון, ובמסלול תלת-שנתי, הנלמד במהלך התואר הראשון. הבוגרים זוכים בתום הלימודים לתעודה. לפני כשנה, ובשל הידרדרות בכמות הנרשמים, קוצר המסלול הארוך בשנה למסלול דו-שנתי.

הסגירה האפשרית של "כותרת" היא המחשה נוספת למצב הרעוע בו מצוי ענף התקשורת בשנים האחרונות. כפועל יוצא לכך, גם לימודי התקשורת והעיתונאות סובלים מירידה מתמדת במספר הסטודנטים בשנים האחרונות. רבות דובר אודות דעיכת המקצוע, בעיקר בשל מיעוט אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים והידלדלות אמצעי התקשורת הקיימים (כמו סגירתו של עיתון מעריב במתכונתו הקודמת, חרב הפיטורים שמונפת מעל עובדי ערוץ 10 ובכללותם עיתונאי חדשות 10 וסגירת רשות השידור על 1,700 עובדיה ופתיחתה מחדש במתכונת רזה). כל זה הביא מתעניינים חדשים להדיר רגליהם ממקצוע העיתונות.

לפני כחצי שנה קיים "כותרת" אירוע התרמה בשיתוף אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, וביוזמתו של נשיא האוניברסיטה, בניסיון לעורר מודעות למצבו הכלכלי העגום של המוסד, אולם ללא הועיל. גורמים המעורים בפרטים מספרים כי קיים ניסיון להקים תכנית משותפת לחוג לתקשורת של האוניברסיטה, המתקיים כיום במקביל ללימודי העיתונות בבית הספר "כותרת" - וללא כל נקודת השקה אליו, אך הסיכוי לכך הוא קטן ולוטה בערפל. בינתיים נודע לוואלה! חדשות כי מנהל בית הספר בשמונה השנים האחרונות, העיתונאי דוד גלבוע, הודיע השבוע על עזיבתו את בית הספר. גלבוע לא הגיב לידיעה זו.

כעת, לאחר שעדכנו את צוותי ההוראה, מתכוונים בבית הספר לעדכן את מעט הנרשמים לשנה א' בכך שלא תיפתח שנת הלימודים ושהכסף שהועבר יוחזר. תלמידי המסלולים התלת-שנתי והדו-שנתי, כך אמרו ב"כותרת", ימשיכו את לימודיהם עד תום המסלול. "נעמוד בכל ההתחייבויות, ונקיים את מערכת השיעורים בדיוק כפי שהתקיימו לאורך כל השנים".

תגובת "כותרת" דרך אוניברסיטת תל אביב: "לאור השינויים הדרמתיים, המתרחשים בתחום התקשורת בארץ ובעולם, נוכח מיעוט נרשמים לקראת שנת הלימודים הבאה בבית הספר "כותרת" - האוניברסיטה בוחנת חלופות להמשך פעילותה של "כותרת". בין אם במתכונת הנוכחית, או במסגרת לימודים ישומיים בתקשורת בתכניות אחרות. תלמידים הלומדים כיום ב"כותרת" ימשיכו את לימודיהם במתכונת הרגילה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully