וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתיחת תיק טלנסקי: מה עוד מחכה לאולמרט?

6.8.2014 / 22:24

בשל החלטת העליון לקבל את עתירת המדינה, יאלץ ראש הממשלה לשעבר להתמודד בארבע חזיתות, בהן ערעורו על תיק הולילנד והמלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בגין שיבוש מהלכי משפט

דיון בקשת הפרקליטות להחזיר את התיק בעניינו של מר אהוד אולמרט לבית המשפט לשמיעת עדויות נוספות. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

בצל החלטת בית המשפט העליון לקבל היום (רביעי) את בקשת המדינה לפתוח מחדש את תיק טלנסקי, יאלץ ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט להתמודד בארבע חזיתות שונות נגדו: פרשת הולילנד, פרשת טלנסקי, פרשת ראשונטורס ופרשת שיבוש מהלכי המשפט.

במסגרת פרשת הולילנד, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב ב-13 במאי שש שנות מאסר על אולמרט לאחר שהורשע בשני מעשי שוחד. אולמרט הגיש בשבוע שעבר ערעור לבית המשפט העליון, ואם תתקבל עתירתו יוחזר התיק לבית המשפט המחוזי. אם לא, צפוי אולמרט להיכנס לבית הסוהר.

לקריאה נוספת על הפרשות נגד אולמרט
אהוד אולמרט עירער על הרשעתו במשפט הולילנד
פרשת הולילנד: שולה זקן נכלאה הבוקר ל-11 חודשים
השופט רמז: עיכוב בערעור אולמרט - בשל מחלוקת

שולה זקן מגיעה לביתה בירושלים לאחר מתן גזר הדין בתיק הולילנד. מאי 2014. נועם מושקוביץ
פרשת טלנסקי ופרשת ראשונטורס נפתחו שוב בעקבות מידע שמסרה שולה זקן/נועם מושקוביץ

במסגרת פרשת טלנסקי, ערערה המדינה על הזיכוי ואף ביקשה לפתוח מחדש את התיק ולהגיש ראיות חדשות, בהן ההקלטות שאותן מסרה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט שולה זקן במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות בתיק הולילנד, ויומניה של זקן, שעליהם לא העידה עד היום.

כזכור, זקן שתקה במשפט הולילנד, ולאחר שקבע בית המשפט העליון כי הראיות יוגשו, תצטרך זקן להעיד עליהם בבית המשפט המחוזי בירושלים, שייתן לאחר מכן פסק דין משלים. אם אולמרט יזוכה בשנית, תינתן החלטה בעליון על בסיס מה שידוע בערעור עד כה. אם יורשע, תיתנן לו הזכות לערער. אם יערער, בית המשפט העליון יחליט כיצד לדון בשני הערעורים - ערעור המדינה על הזיכוי וערעור אולמרט על ההרשעה.

במסגרת פרשת ראשונטורס, הגישה פרקליטות המדינה ערעור על זיכויו של אולמרט, אך בית המשפט העליון עדיין לא קיבל החלטה בעניין.

במסגרת הפרשה שבה נבדק החשד לשיבוש מהלכי המשפט מצדו של ראש הממשלה לשעבר, המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד אולמרט, וכעת נמצאים ממצאי החקירה בפרקליטות מחוז מרכז. הפרקליטות אמורה לכתוב חוות דעת בנושא ולקבוע אם יש מקום להעמיד את ראש הממשלה לשעבר לדין גם במסגרת פרשה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully