וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פלסטינים הפגינו בגדה; אחד נהרג, מאות נפצעו

בשל המבצע בעזה קרא חמאס לתושבי הגדה לצאת ולהפגין. המונים התפרעו בקלנדיה, ואף דווח על ירי חי לעבר כוחות הביטחון. במזרח ירושלים הושלכו בקבוקי תבערה. 39 נעצרו

צילום: צילום חובבים

ההסלמה הביטחונית שהביא עמו מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה נותנת את אותותיה גם בגדה המערבית: כ-25 אלף צעירים פלסטינים התפרעו מאמש (חמישי) ובמהלך הלילה בכמה מוקדים במזרח ירושלים ובקלנדיה הסמוכה לבירה. זאת לאחר שחמאס קרא לצעירים לצאת מבתיהם ולהפגין נגד ישראל.

מוקד ההפגנה המרכזי היה בקלנדיה, באזור עטרות שמצפון לבירה, שם אלפי בני אדם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שהוזעקו למקום. אף דווח על ירי חי לעבר השוטרים שניסו לפזר את ההתקהלות באמצעים לפיזור הפגנות. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח כי גדודי שהדאא' אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, ירו לכיוון מחסום קלנדיה ופגעו בחייל אחד.

על פי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נהרג ו-287 אחרים נפצעו. על פי הדיווח ב מען", ההרוג הוא זיאד אל-אערג', בן 19 ממחנה הפליטים אל-אמערי, שנפגע בראשו מאש חיה. תחילה דווח כי שני בני אדם נהרגו, אולם מאוחר יותר נמסר כי אל-אערג' נהרג והאחר נפצע אנושות.

הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן. רויטרס, צילום מסך
אזור קלנדיה, אמש/צילום מסך, רויטרס

עוד דווח כי הסהר האדום התקשה לפנות מהמקום את הנפגעים הרבים. לפי הדיווחים, ארגון הסהר האדום הקים בית חולים שדה באזור, ומשרד הבריאות ביקש מאזרחי הגדה לתרום דם בשל מספר הנפגעים הגדול.

בשל חומרת האירוע, למקום הגיעו גם מפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף תמיר ידעי, והם פיקחו על הכוחות. שוטרי מג"ב וגדוד מילואים פעלו במקום. למרות ניסיונות הפלסטינים להתקרב למחסום המאויש על ידי צה"ל, הכוחות מנעו מהם להתקרב אליו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלפי ערבים הפגינו בקלנדיה. טוויטר, צילום מסך
אלפים מתעמתים עם שוטרים בקלנדיה, אמש/צילום מסך, טוויטר

במזרח ירושלים התפרעו צעירים פלסטינים בשלושה מקומות מרכזיים: ראס אל-עמוד, שער הפרחים ובכמה סמטאות בעיר העתיקה. עשרות המתפרעים יידו אבנים, ירו זיקוקים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה, שעצרו 39 חשודים. כמו כן, שני שוטרים נפצעו באורח קל מירי זיקוקים. בנוסף, בוצע ירי זיקוקים ברחוב נעמי בשכונת אבו-תור וברחוב מאיר נקר בשכונת ארמון הנציב. שלושה פלסטינים שיידו אבנים על בית יהודי בשכונה נעצרו על ידי המשטרה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
ממחר: התרעה אוטומטית למכשירי הסלולר בעת אזעקה
המוסרי בעולם: הקולונל הבריטי שמעריץ את צה"ל
מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אילת

חמאס פרסם הלילה הודעת תמיכה במפגינים הפלסטינים ביהודה ושומרון, וקרא להם לצאת להפגנות ביתר ערי הגדה. זמו קצר לאחר מכן דווח על כ-2,000 פלסטינים שמתעמתים עם כוחות הביטחון בטול כרם, כשהם מנסים לפרוץ את המחסום באזור. במקביל, כ-150 פלסטינים הפגינו בשכם נגד מבצע "צוק איתן".

אלפי ערבים הפגינו בקלנדיה. טוויטר, צילום מסך
קלנדיה, אמש/צילום מסך, טוויטר

על פי המסורת המוסלמית, הלילה חל ליל אל-קאדר, שנחשב למועד החשוב ביותר בחודש הרמדאן. המוסלמים מאמינים כי בלילה זה החלו פרקי הקוראן לרדת למוחמד וכן לזמן שבו חורץ אללה את גורלם של ברואיו מדי שנה.

בשל המועד הרגיש, הורה אתמול מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, בתום הערכת מצב כי לאור הכוונה של צעירים ערבים להפר את הסדר במהלך החגיגות להגביל את הכניסה להר הבית במהלך הלילה והיום. על פי ההחלטה, תותר כניסת גברים מגיל 50 ומעלה ונשים בכל גיל. אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול נפרסו במוקדים מרכזיים ויאבטחו צירים מרכזיים עד לסיום תפילת יום השישי.

עדכון ראשון: 23:17

הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן. רויטרס, צילום מסך
העימותים בקלנדיה, הלילה/צילום מסך, רויטרס
הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן. רויטרס, צילום מסך
הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן/צילום מסך, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully