וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הנער שנרצח: "לשרוף בתי החשודים כמו בחברון"

לאחר מעצר שישה חשודים ברצח בנו הפנה חוסיין אבו חדיר אצבע מאשימה כלפי הממשלה שלדבריו הסיתה לרצח ולאוזלת יד המשטרה. "ראש הממשלה נתן גב לרוצחים"

צילום: עומר מירון, יותם רונן, יאיר אלטמן, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"הממשלה היא הבעיה. היא נתנה להם אור ירוק להרוג את הבן שלי ולהרוג עוד אנשים", אמר היום (ראשון) חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד בן ה-16 לאחר מעצר שישה חשודים ברצח בנו. "הם אומרים להם "תהרגו" – והממשלה היא הגב של האנשים האלה". בראיון למשדר המיוחד של וואלה! חדשות הוסיף אבו חדיר כי הממשלה גיבתה את רצח בנו: "כשהיו שלושה חטופים הממשלה אמרה "מוות לערבים" – וזה נתן להם כוח. כעבור שעות, לא ימים, שעות – הרגו את הבן שלי. אם הממשלה לא הייתה נוהגת ככה לא היו הורגים את הבן שלי".

רצח מוחמד אבו חדיר - כותרות אחרונות
6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי בירושלים
תיעוד: האם אלו חוטפיו של הנער משועפאט?
במהלך הלילה: 30 עצורים במהומות עקב רצח אבו חדיר

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
הממשלה אמרה "מוות לערבים", וכעבור שעות הרגו את הבן שלי". מוחמד אבו חדיר/רויטרס

המחאה הנרחבת, שהחלה לאחר פרסום דבר הרצח, התפתחה במהלך הערב והלילה האחרון. המשטרה עצרה כ-30 בני אדם בחשד למעורבות בהפרות סדר בירושלים, בערי המשולש ובצפון. "שועפאט (הייתה) הכי שקטה בכל ירושלים, אבל זה נגמר. הממשלה הזאת לא רוצה להיות בשלום, לא רוצה להיות טוב. כל הזמן רק נשק ורצח", הוסיף חוסיין. "אחד מהרבנות אמר שחייבים כל יום להרוג 30 ערבים, ושרפו את הבן שלי". לדבריו, בהפגנה "לזכר הנערים היהודים היו חברי כנסת ושרים שאמרו 'מוות לערבים', ונתנו להם כוח".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"המשטרה לא עשתה דבר"

חוסיין הפנה אצבע מאשימה גם כלפי המשטרה, שלדבריו "אם הייתה עובדת נכון", היה ניתן לעצור את החשודים ולמנוע את הרצח. "הפלאפון של הבן שלי עבד. חצי שעה היו יכולים לתפוס אותו, אבל לא עשו שום דבר המשטרה. לא עשו כלום".

ביממה האחרונה, כאמור, נעצרו שישה חשודים יהודים מיישובים באזור ירושלים בחשד לרצח של מוחמד בירושלים ביום רביעי האחרון, ובמשטרה גוברת ההערכה שהרצח נעשה על רקע לאומני. "אני אומר לציבור - שיגמרו עם ממשלת ההתנחלות הזאת", קרא חוסיין. "היא הבעיה כי היא ימנית מדי. השישה ששרפו את הבן שלי - יש להם גב, יש להם ימין, כל הימין. ראש הממשלה הגב שלהם". הוא קרא להריסת בתי החשודים: "אני רוצה שישרפו עכשיו, ייכנסו לבית שלהם, כמו שהרסו בחברון. אני רוצה שיהרסו את הבית שלהם ונראה מה יעשו להם אחר כך".

"הלב שלי כואב", סיפר חוסיין בעצב. "אני לא ישן ארבעה ימים. כל יום אני רק בוכה בערב ובבוקר. אני קם, בוכה וישן ובוכה. אני לא יודע מה צריך לעשות להם. יהרסו להם בית? ייתן לכל אחד מהם מאה שנה בבית סוהר? מה יעשו להם?":

בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully