וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תושב הגליל הודה ברצח שלי דדון

6.7.2014 / 15:52

חסין יוסף חסין חליפה, נהג מונית בן 34 מאעבלין, נעצר באמצע יוני, הודה במעשה ואף שחזר אותו. על פי החשד, הוא אסף את דדון ורצח אותה בחניון נטוש. המניע – כנראה לאומני

צילום: ערן גילווארג, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

הרצח פוענח: חסין יוסף חסין חליפה, תושב היישוב אעבלין שבגליל המערבי בן 34, הודה ברצח שלי דדון, בת 20 מעפולה, במגדל העמק בתחילת מאי – כך הותר אחר הצהריים (ראשון) לפרסום. חליפה נעצר באמצע יוני ולאחר חקירה ממושכת במתקן של השב"כ באזור הצפון, הוא הודה שרצח את דדון. לפני כשבועיים הוא שחזר את המעשה בזירה במגדל העמק. מניעיו טרם התבררו לחלוטין, אולם להערכת השב"כ, הרקע הוא לאומני.

חליפה עבד כנהג מונית, והוא נהג להסיע עובדים למפעלים באזור התעשייה במגדל העמק, שם התגלתה גופתה של דדון. בבוקר הרצח, לאחר שהוריד עובדים באחד המפעלים כמדי בוקר, הוא המשיך בדרכו למרכז העיר. לדברי המשטרה והשב"כ, באחת מתחנות ההסעה במקום הוא אסף במוניתו את דדון, שהייתה בדרכה לריאיון עבודה באזור התעשייה. על פי החשד, הוא הוביל את דדון לחניון נטוש בפאתי אזור התעשייה ושם רצח אותה בדקירות סכין ונמלט במוניתו מהמקום.

חליפה אמר כי לאחר הרצח השליך את הסכין שבה השתמש ואת הטלפון הנייד של דדון במהלך ההימלטות שלו וכן שטף את כתמי הדם שנותרו במונית. בהמשך הוא השליך גם את ארנקה של הנרצחת ליד היישוב בית זרזיר.

ידיעות אחרונות בנושא הרצח:
משפחות דדון ויפרח נפגשו: "שלי ואיל איחדו את העם"
המשפחה: "להכריז על הרצח של שלי דדון כפיגוע טרור"
המפכ"ל ביקר את משפחת דדון ועדכן על ההתפתחויות

הפגנה לזכר שלי דדון בעפולה. שלומי גבאי
ביקורת הוטחה באהרונוביץ'. הפגנה בעפולה שהתקיימה כשבוע אחרי הרצח/שלומי גבאי

שוטרי סיור הם שאיתרו באחד במאי את גופתה של דדון, כשעליה סימני דקירה. במשטרה העריכו אז כי מדובר באירוע על רקע לאומני. בחודש שעבר, ביום שבו נעצר חליפה, פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי אחרי כמה שבועות שבהם החקירה הייתה במבוי סתום, חלה התקדמות. מהות ההתקדמות לא הותרה אז לפרסום.

לפני כחודש וחצי הסתייג השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מכיוון החקירה הלאומני ואמר כי לא ניתן לקבוע בוודאות אם הרקע לאומני או פלילי. דבריו עוררו זעם, בייחוד בקרב בני משפחתה של דדון, על כך שהדברים נאמרו בפומבי לפני שהם עצמם עודכנו בפרטים. אהרונוביץ' שוחח עם בני המשפחה והתנצל על כך. הוא הסביר כי דבריו הוצאו מהקשרם והבהיר כי כל כיווני החקירה עדיין נבדקים, ובראשם הכיוון הלאומני.

באמצע יוני התיר בית המשפט העליון לפרסם כי זמן קצר אחרי הרצח נעצרו שישה חשודים ערבים, בהם קטינים, ואלה שוחררו כעבור כמה ימים. המעצר של השישה הוא הסיבה להצהרתו של השר אהרונוביץ' שלושה ימים אחרי הרצח שלפיה חלה לכאורה "התפתחות דרמטית" בחקירה. בדיעבד התברר כי ההתפתחות שהשר דיבר עליה הייתה מוקדמת מדי והשישה שוחררו למעצר בית, ובהמשך שוחררו לגמרי. גם על כך ספג אהרונוביץ' ביקורת.

כשבוע לאחר הרצח השתתפו כ-2,000 בני אדם בעצרת לזכרה של דדון בעפולה. המשתתפים הפגינו בגין הפגיעה שהם חשים לטענתם בביטחונם האישי, וקראו קריאות כגון: "דמנו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" וכן "מוות לרוצחים".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully