וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיק פורש מתפקידו: "תרם רבות לתהליך השלום"

שר החוץ ג'ון קרי הודיע כי השליח המיוחד למזרח התיכון ימשיך לעבוד עם הממשל כדי להביא לחידוש המשא ומתן. סגנו פרנק לוינשטיין יחליף אותו. "ארצות הברית עודנה מחויבת לתהליך"

מרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
יסיים את תפקידו לאחר כשנה. מרטין אינדיק/AP

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הודיע היום (שישי) כי השליח המיוחד למזרח התיכון, מרטין אינדיק, יסיים את תפקידו כמתווך במשא ומתן בין ישראל לבין פלסטינים, לאחר כשנה שבה כיהן בתקפיד. אינדיק ישוב לתפקידו הקודם בתור סגן נשיא מכון המחקר ברוקינגס, שנמצא בוושינגטון. אינדיק ימשיך לעבוד יחד עם קרי וממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במאמץ להביא לסיום הסכסוך במזרח התיכון, וסגנו פרנק לוינשטיין יחליף אותו בתפקידו.

קרי הביע את הערכתו לאינדיק ולצוותו בניסיונם לקדם את תהליך השלום, והדגיש את מחויבותה של וושינגטון בהמשך קידום המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים. "השגריר אינדיק השקיע עשורים רבים במהלך הקריירה הנפלאה שלו במשימה להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים", אמר קרי. "היה לו תפקיד חיוני בתהליך המשא ומתן. הוא ימשיך לעבוד למען השלום, וכמו שאמרנו בעבר – ארה"ב עודנה מחויבת להמשיך בתהליך השלום, כששני הצדדים ימצאו את הדרך לשוב למשא ומתן רציני".

עוד ידיעות על תהליך השלום:
אבו מאזן: מוכן לחזור לשולחן המו"מ לעוד 9 חודשים
עריקאת בהקלטה שהודלפה: "נתניהו פושע מלחמה מטונף"
לפיד על נתניהו: ניסיונו הרב לא הביא אותנו רחוק

בתחילת חודש מאי, הטיל אינדיק את ההאחריות לכישלון המשא ומתן המדיני על ישראל והפלסטינים. "שני הצדדים מנסים להאשים את האחר בקריסת השיחות", אמר אינדיק בכנס ויינברג של מכון וושינגטון. "שני הצדדים הפסידו הזדמנויות ונקטו צעדים שערערו את המשא ומתן". לדבריו, "אפשר לומר בביטחון שאם ארצות הברית היא היחידה שחשה בדחיפות, המשא ומתן הזה לא יצליח".

אינדיק טען כי הבנייה המתמשכת של ישראל בהתנחלויות היא אחד הגורמים המרכזיים שהביאו לפיצוץ במשא ומתן. הוא הסביר כי החלטת ישראל להמשיך ולבנות בשטחי הגדה המערבית, גרמה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחשוב שראש הממשלה בנימין נתניהו איננו פרטנר רציני. "בנייה מוגברת בהתנחלויות עשויה לערער את עתידה היהודי של ישראל", ציין. "זה יהיה אסון בקנה מידה היסטורי".

מנגד, אינדיק גם מתח ביקורת על החלטת הפלסטינים לחתום על אמנות בינלאומיות ולבקש הכרה מגופים בינלאומיים. לדבריו, המהלך הזה מרחיק את האפשרות של פשרה בין הצדדים. "קל יותר לפוליטיקאים הישראלים להימנע ממתיחות בקואליציה וקל יותר לעם הישראלי לשמור על הסטאטוס קוו הנוכחי והנוח", אמר אינדיק. הוא גם גינה את הטרור הפלסטיני ואמר: "כשפלסטינים שרוצחים נשים וילדים נחשבים גיבורים, מי יכול להאשים את הייאוש והזעם הישראלי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully