וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בשפלה: "האם התריעה שהאב עלול לפגוע בילדים"

האם, המתגוררת בארה"ב, שהתה בעבר במקלט לנשים מוכות עקב אלימות מצד אבי הילדים, החשוד שרצח אותם כדי לנקום בה. "היא חששה מביקורי הילדים אצלו. הלילה החששות התבררו כמוצדקים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שעות אחרי רציחתם של שני הילדים, בני 10 ו-11, במושב ישרש שליד רמלה, הרקע למעשה מתבהר. לפי שירותי הרווחה, אמם של הילדים, שחיה עמם בארצות הברית בשנים האחרונות, עזבה בעבר את הבית ועברה למקלט לנשים מוכות. זאת בעקבות אלימות שנקט כלפיה החשוד ברצח. מאוחר יותר, ב-2010, עברה האם להתגורר בגן יבנה, גם כן בעקבות אלימות מצד החשוד. במשטרה אמרו כי ב-2005 וב-2009 הוגשו תלונות נגד האב. בני הזוג פרודים זה כשלוש שנים.

על פי החשד, האב רצח את הילדים כדי לנקום בבת זוגו לשעבר על רקע פרידתם ובשל העובדה שלא התאפשר לו לראות את ילדיו יותר מפעמיים בשנה. הוא הובא בצהריים לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. האם עושה בשעות אלה את דרכה לארץ, לאחר שקיבלה את הבשורה המרה.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל חיסל פעיל טרור ברצועת עזה: "תכנן להפיל מסוק"
לוחמי הג'יהאד בעיראק: "זו רק ההתחלה, בגדד תרעד"
הפתרון של שנקר לשביתת המרצים: ציונים ללא בחינות

גבר ממושב בשפלה התוודה במשטרה כי רצח את שני ילדיו, בני 10 ו-11. באדיבות המשפחה
ב-2005 וב-2009 הוגשו תלונות נגדו. האב עם אחד מילדיו/באדיבות המשפחה

ראש מרכז רקמן לקידום מעמד האישה, פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה כי האם יוצגה בעבר על ידי המרכז בתהליך המעבר שלה לארצות הברית. לדבריה, האם התריעה כי האב עלול לפגוע בילדיהם. "לא זו בלבד שאם הילדים התלוננה בעבר נגד אביהם בגין אלימות, היא אף נמלטה למקלט לנשים מוכות בשל חשש לחייה, שבו נאלצה לשהות עם הילדים משך תקופה ארוכה".

לדברי הלפרין-קדרי, "האב סירב לשלם מזונות לילדיו והשאיר אותם במצב כלכלי קשה ביותר, במציאות שבה אמם היא עולה חדשה, אשר אין לה אף קרוב בישראל, ואיננה מסוגלת לפרנס את הילדים בכוחות עצמה. מסיבות אלה חזרה האם למשפחתה בארצות הברית, אשר תמכה בה כלכלית וסייעה לה לשקם את חייהם של ילדיה. במהלך ההליכים המשפטיים האם התריעה כי האב עלול לפגוע בילדים והעלתה את חששותיה מפני הביקורים של הילדים אצל האב. למרבה הצער, חששות אלה הוכחו הלילה כמוצדקים". היא הוסיפה: "מדובר באם שעשתה כל שביכולתה על מנת להגן על עצמה ועל ילדיה מפני מי שנהג באלימות עוד לפני הגירושין והרחקת הילדים ממנו. חשוב לציין כי בסופו של תהליך, המעבר של האם עם ילדיה לארצות הברית נעשה בהסכמת האב, וחרף המצב המורכב האם הקפידה ודאגה לכך שהקשר בינו לבין הילדים ישמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"כנראה חזר בתשובה יותר מדי"

האב הגיע הלילה לתחנת המשטרה ברמלה כשהוא מגואל בדם וסיפר שרצח בדקירות את בנו ואת בתו. כוחות משטרה מיהרו לבית במושב ופרצו את הדלת. בבית היו הילד והילדה, על גופם סימני אלימות קשים, ולצוות מגן דוד אדום לא נותר אלא לקבוע את מותם. על פי החשד, האב כפת את ילדיו, השכיב אותם על הרצפה ודקר אותם למוות. המשטרה חוקרת עדיין את נסיבות האירוע במלואן, וכבר בלילה חקרה את האב. אחיינו יצא הבוקר אל כלי התקשורת ואמר: "אני מקווה שבעזרת הסיקור שלכם תביאו למניעת עוד מקרים כאלו. כרגע המשפחה בשוק, לא מעכלת".

גבר ממושב בשפלה רצח את שני ילדיו בדקירות סכין. יותם רונן
"מראה מחריד, אי אפשר לתאר". זירת הרצח בישרש, הלילה/יותם רונן

גורם במשטרה אמר כי הילדים הגיעו אתמול בבוקר בטיסה ממיאמי. "האחיות של האב אספו אותם משדה התעופה והביאו אותם הביתה", סיפר. "הן היו איתם כמה שעות ואז עזבו. לקראת חצות האב הגיע לתחנת המשטרה כשהוא מגואל בדם ואמר ליומנאי: 'רצחתי את שני הילדים שלי'. כשהגענו למקום, מצאנו את הזירה במצב קשה מאוד. הוא כפת את הילדים וכיסה את עיניהם בבד. הוא השכיב אותם על הרצפה ודקר אותם בפלג גופם העליון בצורה קשה במיוחד. זו אחת הזירות הקשות שנתקלנו בהן בשנים האחרונות".

במושב קיבלו את הידיעה בזעזוע. "הייתי מתקן לרוצח את האוטו", סיפר בעל מוסך מקומי. "אני לא מאמין שאני קורא לו רוצח. הוא היה אדם מדהים, טוב". לדבריו, אם הילדים התגיירה בעבר עבור החשוד. "הוא כנראה חזר בתשובה יותר מדי וזה מה שגרם לנתק. היא המשיכה להתגורר במושב עד שהיא התכוננה לעזוב את הארץ. פעם-פעמיים בשנה הם היו מבקרים, אני לא יודע מה קרה לו. אבא שלו עסק בסעד בבית תמחוי, משפחה טובה".

גבר ממושב בשפלה רצח את שני ילדיו בדקירות סכין. יותם רונן
בני משפחה ושכנים רבים באו לזירה. ישרש, הלילה/יותם רונן

אחד השכנים סיפר: "הוא היה מתפלל אתי בבית כנסת. ממה שהבנו, אתמול בערב הם עשו ארוחת ערב אצל אחותו לכבוד הילדים. השכנים גם באו, הביאו בורקסים, הם לא צפו את זה בכלל. הכול היה טוב. אחרי ארוחת הערב הוא לקח את הילדים הביתה ועשה מה שעשה".

יוסף, שכן מהיישוב וחבר של האב החשוד, סיפר: "הוא מאוד שמח שהילדים שלו הגיעו לארץ. הוא היה צנוע, עניו, נורמטיבי, מאוד רגיש, עשה שירות בגולני. אבא שלו שם לב שמשהו קורה עם הבן, שלח אותי לדפוק בדלת שלו וביקש ממני לדבר אתו. כשהגעתי לבית ודפקתי בדלת, הוא לא פתח. כשפגשתי אותו בבית הכנסת הוא אמר לי 'אל תדבר אתי'".

"זה בוקר מאוד עצוב, אסון גדול", אמר יו"ר ועד היישוב, אלעד לוי. "אנחנו משתדלים קודם כל לחבק את המשפחה, לעזור להם בכל מה שאפשר בשלב המוקדם הזה. בעיקר מטפלים בילדים שנוסעים לבית הספר. אנחנו יודעים שלפני מספר שנים הזוג נפרד פרידה לא נעימה. הוא איש שלא יותר מדי מתרועע בחברה. בפעם אחרונה ראיתי אותו בשישי, נופפנו שבת שלום אחד לשני. לא הייתה להם הסכמה על איפה הילדים יחיו, גם אז וגם עכשיו ולצערנו".

(עדכון ראשון: 9:09)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • ישרש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully