וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שעות של חקירה: בניהו ווינר שוחררו למעצר בית

20.3.2014 / 18:10

דובר צה"ל לשעבר ועוזרו לשעבר של הרמטכ"ל אשכנזי, שנעצרו בחשד למעורבות בניסוח מסמך הרפז, שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים. בניהו סירב להתייחס לחקירה: "שפתיי מסונדלות"

צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

דובר צה"ל שעבר, תת-אלוף (מיל') אבני בניהו, ועוזרו לשעבר של הרמטכ"ל, אלוף-משנה (מיל') ארז וינר, שוחררו הערב (חמישי) ממשרדי יחידה להב 433 של המשטרה למעצר בית בן חמישה ימים בתום שעות ארוכות של חקירה. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, ובין היתר נאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה או לצאת מהארץ. בכניסה לביתו בקיבוץ להבות חביבה שבשרון, סירב בניהו להתייחס לחקירה ואמר: "שפתיי מסונדלות". הוא התחבק עם בני משפחתו ונכנס לביתו.

במסגרת החקירה, עומתו השניים – שנעצרו אתמול בחשד למעורבות בניסוח מסמך הרפז – עם ההקלטות מלשכת הרמטכ"ל ועם החשדות בעניין תיאום גרסאות לכאורה.
בועז הרפז, שנחקר גם הוא השבוע, שוחרר ביום שלישי למעצר בית בן עשרה ימים.

פרשת הרפז - כותרות נוספות:
אתמול: ארז וינר ואבי בניהו נעצרו
מקורבים לחקירה: "גם אשכנזי ואשתו יזומנו לחקירה"
גורמים במשטרה: "לאשכנזי חלק משני בפרשה"

חקירת פרשה 404 נפתחה כהרחבה לחקירת מצ"ח בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013 על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי האכיפה. מהמשטרה נמסר כי "בימים האחרונים ובתקופה הקרובה, נגבות וייגבו עדויותיהם של מעורבים רבים. בכוונתנו לפעול תוך איזון מיטבי בין זכות הציבור לדעת לטובת החקירה, תוך שמירה על זכויותיהם ופרטיותם של חשודים, נחקרים ועדים, כפי שאנו נוהגים לעשות בכל תיקי החקירה שמנהלת משטרת ישראל".

אבי בניהו בצאתו מחקירה בלהב 443, לוד. מרץ 2014. נמרוד סונדרס
בניהו יוצא ממשרדי להב 433, הערב/נמרוד סונדרס

במשטרה מציינים כי החומרים עמם עומתו שני הקצינים הבכירים לשעבר הם "רק קצה הקרחון" ומדגישים כי הם יידרשו לשוב ולהעיד. כמו כן, בימים הקרובים יזומנו לחקירה במשרדי היחידה בכירים נוספים על מנת לבחון את כל הראיות שנמצאות בידי המשטרה. החקירה צפויה להימשך שבועות ארוכים, ובמהלכה ייערכו עימותים נוספים בין החשודים.

החוקרים חושדים שבניהו, אולי הדמות הקרובה ביותר לרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (מיל') גבי אשכנזי, במהלך כהונתו, היה זה שהנחה לאסוף מידע רגיש אודות שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, והמועמד לרמטכ"ל באותה תקופה, אלוף (מיל') יואב גלנט. בחיפוש בביתו אף נמצא מחשב צבאי עם חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבי בניהו מגיע לביתו בלהבות חביבה לאחר חקירה בלהב 443. מרץ 2014. שלומי גבאי
בניהו מגיע לביתו בלהבות חביבה/שלומי גבאי

כמו כן, במשטרה בודקים אם גם וינר, שהודח מהצבא בעקבות הפרשה, עמד מאחורי אותו איסוף מידע מכפיש נגד ברק, וחושדים כי במהלך השנים השמידו השניים ראיות שהיו יכולות, לכאורה, לקשור אותם לפרשה. החוקרים מייחסים לווינר ולבניהו עבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גילוי בהפרת חובה ומעל הכול - קשירת קשר לביצוע פשע. בניהו חשוד גם בגניבה בידי מורשה. עם זאת, השניים לא חשודים בזיוף המסמך עצמו.

שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
הודח בעקבות הפרשה. וינר/עומר מירון

גורמים המעורים בחקירה טענו אמש כי גם אשכנזי ואשתו, רונית, יוזמנו לחקירה בקרוב. על פי אותם גורמים, הראיות שבידי המשטרה הן כאלה המחייבות לחקור את הרמטכ"ל לשעבר בחשד היה מעורב בשיבוש מהלכי המשפט. עם זאת, במשטרה מעריכים שחלקו של אשכנזי עצמו בתיק הוא משני ושבניהו ווינר פעלו על דעת עצמם מתוך רצון לרצות את מפקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully