וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה האחרונה: הוכפלה הריסת הבתים בכפרים הבדואים

דוח של המשרד לביטחון פנים: 697 מבנים נהרסו בשנת 2013, לעומת 369 ב-2012, על רקע המחלוקת סביב תכנית פראוור. המסמך חושף כיצד הרשויות מעודדות הריסה עצמית בידי התושבים

הריסת המבנים בכפר אל עראקיב בפעם השנייה- אוגוסט 2010. באדיבות אתר פאנט,
376 בתים נהרסו על ידי התושבים עצמם, בעקבות צווים. הריסת מבנים בכפר אל-עראקיב/באדיבות אתר פאנט

בזמן ששר החקלאות, יאיר שמיר, מנסה להנמיך את הלהבות בין המדינה לבין הבדואים בנגב, בעקבות המחלוקת סביב דוח פראוור, מסמך של המשרד לביטחון פנים חושף כי בשנת 2013 הריסות הבתים על ידי המדינה במגזר הבדואי כמעט הוכפלו.

לפי דוח סיכום הפעילות השנתית של גורמי האכיפה של דיני המקרקעין תחת המשרד לביטחון פנים, בשנת 2013 הרסו גורמי האכיפה 321 בתים באופן יזום, בעוד שבשנת 2012 מספר הבתים שנהרסו עמד על 174. כמו כן, 376 בתים נהרסו על ידי התושבים עצמם, בעקבות צווים שהוצאו על ידי גורמי האכיפה, לעומת 195 בשנת 2012.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשת סחיטה חמורה: עבריין בכיר ופרקליט מוכר נחקרו
"המטוס המלזי טס נמוך כדי לחמוק מהמכ"ם"
קרים הכריזה על עצמאות ומבקשת רשמית להסתפח לרוסיה

הפגנה נגד תכנית פראוור ביפו, דצמבר 2013. יותם רונן
"לאלה אשר סירבו לשתף פעולה עם ההסדרה, בוצעה הריסה אשר הניעה רצון להיכנס לתהליך". הפגנה נגד תכנית פראוור ביפו/יותם רונן

בסך הכול, 697 מבנים נהרסו בשנת 2013, לעומת 369 בשנה הקודמת. 618 תיקים לביצוע הריסות הוגשו במהלך השנה, ובפועל בוצעו 419 צווים, שכוללים כאמור 697 מבנים. על פי הדוח, בוצעו הריסות ב-46 בתוך 55 הימים שהוקצו לכך בתחילת השנה, וגורמי האכיפה השקיעו 71 ימים באיתור מבנים בלתי-חוקיים בפזורה הבדואית.

גורמי המודיעין של רשויות האכיפה מתארים במסמך תמונה שונה מזו שמצטיירת אצל מנהגי הבדואים. לפי גורמים אלה, חמולות רבות מהפזורה הבדואית נמצאים בשלבים של משא ומתן להעתקת מגוריהם לישובים מוכרים עם המנהלת להסדרת ההתיישבות, ובמסמך מפורטות החמולות שמנהלות מו"מ בימים אלו.

במסמך נחשפות דרכי הפעולה של רשויות האכיפה מול אלה המסרבים להיכנס למשא ומתן. "המשכנו בפעילות של הדבקת צווים שיפוטיים ישנים, על מנת להניע מהלך של כניסה למשא ומתן עם התושבים. חלק מהמשפחות נכנסו לתהליך ההסדרה, ולאלה אשר סירבו לשתף פעולה עם ההסדרה, בוצעה הריסה אשר הניעה רצון להיכנס לתהליך", נכתב במסמך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים נגד תכנית פראוור בצומת חורה בנגב. יותם רונן
"מעדיפים להרוס בעצמם, על מנת למנוע את הגעתם של המפקחים עם כוח משטרתי". הפגנה נגד תכנית פראוור בצומת חורה/יותם רונן

לגבי חמולה נוספת מאזור רהט, נכתב במסמך: "מאחר וניסיון המנהלת לשכנע את נציגי החמולה להיכנס להליך של הסדרה לא צלח, סוכם עם משרד הפנים על מהלך של פתיחת תיקים במתחם המגורים 4 ברהט, שלאחריו פנו מספר בני המשפחה ופתחו בהליך של הידברות עם הרשות. תהליך פתיחת התיקים נמשך על מנת לשמור את המומנטום".

גם ביישוב חורה, מציין המסמך, שיטת צווי ההתראה הצליחה להביא את החמולה המדוברת אל שולחן המשא ומתן. "קיימנו דיונים עם הרשות וגורמי האכיפה, על מנת להניע את הכניסה למגרשים המיועדים להם בחורה. בוצע מהלך של מסירת מכתבי התראה, שלאחריו פנו בני המשפחה ופתחו במגעים עם נציג הרשות", נכתב.

בסיכום הדוח השנתי כתבו גורמי המודיעין של רשויות האכיפה כי "נמשכת המגמה בה כמות ההריסות העצמיות גבוהה מכמות ההריסות היזומות, וזו מעידה כי ממשיך להתקיים ממד הרתעה, קרי מעדיפים להרוס בעצמם, על מנת למנוע את הגעתם של המפקחים עם כוח משטרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully