וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם נתניהו: "צריך מו"מ ולא משבר מדומה"

5.12.2013 / 14:00

בביקורו התשיעי בישראל מאז נכנס לתפקידו הדגיש שר החוץ האמריקני כי ביטחונה של ישראל חיוני להצלחת התהליך המדיני. על סוגיית הגרעין האיראני: "סנקציות מרכזיות יישארו"

צילום: שגרירות ארה"ב

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שנחת לפנות בוקר בישראל לביקורו התשיעי מאז נכנס לתפקידו, נפגש היום בצהריים (חמישי) בירושלים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הפגישה בין השניים הוקדשה בעיקר לנושא המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, שקרי הגיע לישראל במטרה לקדמו, ובסוגיית הגרעין האיראני.

"ישראל מעוניינת בהסדר שלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים, ותעמוד בכל מחויבויותיה במסגרת המשא ומתן", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם קרי, בתום הפגישה בין השניים. נתניהו הבהיר כי לשם הצלחת התהליך נדרש "משא ומתן אמיתי ולא חילופי האשמות". קרי מצדו אמר כי ביטחונה של ישראל חיוני להצלחת המגעים האלה. "הסדרי הביטחון שיגובשו יבטיחו יתר ביטחון לישראל", הסביר קרי. "הצגנו הבוקר לראש הממשלה נתניהו כמה רעיונות בנושא, והשיחה בנושא תימשך בערב וגם מחר".

בנוגע לגרעין האיראני והשפעותיו האפשריות על ישראל, אמר קרי כי מבחינת האמריקנים "ביטחונה של ישראל בראש סדר העדיפויות. ארצות הברית תעשה כל שביכולתה להבטיח שתכנית הגרעין הצבאית של איראן תפורק". בנוסף, ניסה קרי להשקיט מעט את החשש הגובר מצדו של נתניהו ביחס לריכוך הסנקציות, והדגיש: "סנקציות מרכזיות יישארו במקומן".

עוד על תהליך השלום:
דיסקין מזהיר: "הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן"
כולם מצפים למשבר: קרי מגיע כדי להושיע
אירופה: "אם המו"מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות"

פגישתם של בנימין נתניהו וג'ון קרי. ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
נתניהו וקרי/נועם מושקוביץ

בהמשך היום צפוי קרי לנסוע לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בערב הוא צפוי לשוב לירושלים ולהיפגש עם נתניהו פעם נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המו"מ תקוע

ברמאללה מאשימים את נתניהו בשבועות האחרונים ב"תקיעת" המשא ומתן ובהימנעות מהצגת עמדות מפורטות בחדר הסגור. קרי נפגש עם נתניהו לפני כחודש וחצי ברומא במשך שבע שעות תמימות בניסיון לקבל ממנו מפה כללית של הוויתורים הטריטוריאליים שיסכים לבצע. אלא שבינתיים, התקדמותו של ערוץ המשא ומתן האחר שקרי מעורב בו - בין איראן למעצמות - הסיטה את תשומת הלב מהערוץ הישראלי-פלסטיני.

קרי ביקר בישראל לאחרונה לפני פחות מחודש, אך בניגוד לרצונו הביקור הפך מביקור עבודה בנושא הישראלי-פלסטיני לתחילתו של משבר חריף בין ישראל לארצות הברית בנושא האיראני. בסיומו של הביקור נועדו נתניהו וקרי בנתב"ג, זמן קצר לפני שהוא המריא לז'נבה כדי לקחת חלק במגעים עם איראן. הפגישה ביניהם הייתה גרועה במיוחד, וקרי אף ביטל הופעה משותפת של השניים מול כלי התקשורת.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully