וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הקצין שהוכה למוות: לפעול בקיצוניות נגד הרוצחים

12.10.2013 / 15:10

מוניק עופר, שבעלה שריה נרצח בידי אלמונים שפרצו לביתם בבקעת הירדן, קראה למדינה לפעול בנחישות כדי למנוע מקרים דומים. "בעלי היה איש מדהים. נבלות הכריעו אותו"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

מוניק עופר, אלמנתו של שריה שנרצח אתמול בלילה בביתם שבצפון בקעת הירדן, סיפרה היום (שבת) שוב על התחושות הקשות בעקבות אובדן בעלה. "אני מרגישה שאיבדתי את הדבר היקר לי בחיים", סיפרה ממיטתה בבית החולים העמק בעפולה, "איש מדהים, אבא, בעל, אני לא מעכלת עדיין שזה קרה. זאת דמות מדהימה שידעה לעזור, לתמוך, להציע, ליידע. איש מדהים שפשוט נבלות הכריעו אותו". היא קראה למדינה לפעול נגד רוצחי בעלה ואמרה: "אם המדינה לא תקום ותעשה דברים יותר קיצוניים כדי להימנע ממקרים כאלה אז חבל לנו. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהדברים האלה יתוקנו, שיתנו לאנשים להפנים שהם יכולים לחיות את החיים שלהם בשקט ובשלווה".

חי: הלוויית הרב עובדיה בירושלים

LIVE
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עופר בבית החולים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא סיפרה על המגורים באזור בקעת הירדן ואמרה: "לצדנו יש יישובים אחרים, זה לא אומר שבאים ורוצחים אנשים שמרשים לעצמם לגור לבד". לדבריה, "בסטטיסטיקה שעשו בשנים האחרונות על מקומות שחשופים לסכנת פיגועים בכל הארץ, דווקא בקעת הירדן הייתה אחד המקומות הנמוכים ביותר בגרף של הפיגועים".

כשנשאלה אודות האפשרות שתחזור להתגורר בבית, השיבה: "כרגע, אני לא חושבת שאחזור לשם אבל הדעות האידיאולוגיות שלי אומרות שאסור לנו לוותר. אני חושבת שמגיע לכל אחד לחיות א החיים הפרטיים שלו בלי שאף אחד ירשה לעצמו לקחת חיים של אחרים. אנחנו חיים במדינה שלנו ובמדינת ישראל אנחנו חייבים להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים בלי שמישהו ירשה לעצמו לקחת לנו את זה".

שריה עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה, ורעייתו מוניק עומר. באדיבות המשפחה
מוניק ושריה/באדיבות המשפחה

זמן קצר אחרי הרצח הובאה עופר לבית החולים, לצורך טיפול בפציעה שספגה במהלך האירוע בברך. ממיטתה סיפרה בדמעות על בעלה המנוח: "יש מישהו שלא מכיר את יאיא עופר? הוא איש צבא הרבה מאוד שנים, מפקד רצועת עזה, גבעתי, שלדג. איש מדהים, אבא מדהים, סבא מדהים, בעל מדהים, אין מילים. אין מי שלא אהב אותו, אין מי שלא התחבר אליו. איך הצליחו לעשות את זה ליאיא? אני לא יודעת. הפתיעו אותו, הפתיעו אותו".

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בני הזוג צפו בטלוויזיה בסלון ביתם בברוש הבקעה, כפר נופש בעבר שאיננו פעיל כיום. לפתע פרצו לבית אלמונים חמושים בחפצים קהים, הסתערו על הבעל והחלו להכות אותו נמרצות. מוניק ניסתה לסייע לו ובשלב מסוים הצליחה להימלט החוצה. היא רצה לעבר כביש 90 הסמוך כשהיא חבולה ושותתת דם וניסתה לעצור כלי רכב על מנת להזעיק עזרה. מוקד מגן דוד אדום שאליו שקיבל את השיחה הזעיק את הצבא והמשטרה, שהגיעו למקום בכוחות גדולים. חמישה פלסטינים נעצרו בחשד שהיו מעורבים ברצח.

מבית החולים נמסר כי מצבה של עופר טוב. היא עברה ניתוח לשיקום, ובימים הקרובים תשהה במחלקה האורתופדית-שיקומית.

עוד בנושא:
"הלוחם האגדי" נרצח 40 שנה בדיוק אחרי שאחיו נפל
אשת הנרצח: "איך הצליחו לעשות את זה ליאיא?"
חשד לפיגוע בבקעה: אל"מ במילואים נרצח בגרזנים ובמוטות

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

שריה עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה, ורעייתו מוניק עומר. באדיבות המשפחה
מוניק עופר עם בעלה המנוח שריה/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully