וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הנאום: נתניהו נחוש לכבוש את התקשורת בארה"ב

ראש הממשלה יפתח במסע ראיונות לכלי התקשורת המובילים במדינה, שבחלקם זכה לשבח על דבריו באו"ם, בעוד אחרים טענו כי הוא עשוי לפגוע במאמצי אובמה להסדר דיפלומטי עם איראן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי הנאום האו"ם, מגיע מסע הסברה בתקשורת האמריקנית: ראש הממשלה בנימין נתניהו יקדיש את היומיים שנותרו לו בארצות הברית לסדרת ראיונות לכלי התקשורת המובילים במדינה, בדגש על ערוצי הטלוויזיה. גורמים בלשכתו אמרו כי נתניהו יתראיין היום (רביעי) לרשתות NBC ו-CBS, ויעניק ראיון גם לערוץ החדשות המוביל בספרדית, UNIVISION, שנצפה בעיקר בקרב הקהילה ההיספנית בארצות הברית. הראיונות שיעניק נתניהו ישודרו גם בערוצי משנה כגון CNBC וערוצים מקומיים של הרשתות הארציות. מחר יתארח נתניהו באולפני הרשתות CNN ו-ABC.

נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
הבליץ התקשורתי של נתניהו יוצא לדרך. כאן במהלך נאומו באו"ם/רויטרס

נתניהו צפוי להדגיש בראיונות את חשיבותן של הסנקציות על איראן לעצירת תכנית הגרעין, ויחזור על המסר שנשא באו"ם, על כך שישראל לא תהסס לפעול גם לבדה נגד איראן, במקרה הצורך. מטרת הראיונות היא לגייס את דעת הקהל האמריקנית, אך התזמון של נתניהו בעייתי, שכן הנושא העיקרי שמעסיק את האמריקנים בימים אלה הוא משבר התקציב שגרם להשבתת שירות המדינה בארה"ב. מדיניות חוץ, לפחות ב-48 השעות הקרובות, נמצאת בעדיפות שנייה בלבד. בנוסף לכך, נתניהו יערוך בערב פגישה עם ראשי ארגונים יהודיים בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"להוט לקרב" מול "דיבר אמת": תגובות מעורבות לנאום

התגובות בתקשורת האמריקנית לנאומו של נתניהו היו מעורבות. במאמר המערכת בעיתון "ניו יורק טיימס", נכתב כי נתניהו נראה "להוט לצאת לקרב נגד איראן", ובהמשך הגיעה אזהרה כי אם נתניהו ו"תומכיו בקונגרס האמריקני" יחבלו במגעים בין וושינגטון לטהראן, הדבר יהיה "הרה אסון". במאמר המערכת של רשת בלומברג, הכותרת הייתה "נתניהו טועה בהתנגדותו לדיפלומטיה". לעומת זאת, בעיתון "ניו יורק פוסט" נכתב כי נאומו של נתניהו כלל "אמיתות קשות, כאלה שלרוב לא נשמעות מעל בימת האומות המאוחדות", וגם כי "התשובה היחידה לגרעין האיראני היא מה שאמר נתניהו – לא לבטוח באיראן, לפרק אותה מתכנית הגרעין ולפקח עליה".

לעומת התגובות המעורבות בארה"ב, נראה שדווקא במדינות המפרץ נאומו של נתניהו התקבל בברכה. בערוץ 2 דווח הערב כי בכירים משתי מדינות במפרץ ערכו שיחות עם גורמים בכירים בישראל לגבי אסטרטגיה משותפת נגד איראן. המשטר השיעי בטהראן נתפס כאויב מאיים עבור המדינות הסוניות במפרץ, וההתחממות ביחסים בינו לבין ארה"ב מאיימת עליהן ומקרבת אותן לעמדותיו הניציות בנושא של ראש הממשלה נתניהו. בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדיווח.

ביקור רשמי של רעיית רה"מ בווסט-פוינט

בשעה שראש הממשלה נתניהו נודד בין רשתות הטלוויזיה, רעייתו שרה ערכה ביקור רשמי היום באקדמיה הצבאית "ווסט-פוינט" שמצפון לעיר ניו יורק, ונפגשה עם מפקד הבסיס, הגנרל (שלושה כוכבים) רוברט קסלין ורעייתו. במהלך הביקור הניחה נתניהו זר על קברו של חייל יהודי-אמריקני דייויד דניאל מרכוס, שנהרג בירושלים ב-1948. מרכוס, הידוע בכינוי "מיקי", התנדב בזמן מלחמת השחרור לצה"ל בדרגת אלוף ונורה בשוגג על ידי חייל ישראלי לאחר ששב מפעילות לילית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעיית ראש הממשלה בקבר לוחם יהודי-אמריקני, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, בפגישתה עם מפקד האקדמיה, דנו השניים בנושאים רבים. נתניהו הביעה הערכתה ליחסים הקרובים בין צבא ארה"ב לצה"ל, היא הסבירה שכל אם תפילתה שבנה יחזור בשלום, וכי היא סבורה שצה"ל חזק ויכול להגן על ישראל בעצמו שכן לארה"ב יש משימות הגנה וטיפול באויב במקומות רבים אחרים. היא סיפרה למפקד האקדמיה על שירותה הצבאי ועל עבודתה כיום כפסיכולוגית. מפקד ווסט-פוינט הביע הערכה רבה לצה"ל, גילה שהוא מוקיר מאוד את ראש הממשלה על עברו הצבאי בסיירת מטכ"ל.

נתניהו נפגשה עם הרב של האקדמיה הצבאית שהציג לה ספר תורה מגרמניה, שנמצא על ידי חיילים אמריקנים במהלך מלחמת העולם השנייה. במהלך הביקור, פקדה רעיית ראש הממשלה גם את קברו של הגנרל נורמן שוורצקוף שהיה מפקד כוחות ארה"ב בפלישה לעיראק במבצע "סופה במדבר" בשנת 1991 בזמן כהונת הנשיא ג'ורג' בוש האב. כמו כן, היא ביקרה בבית הכנסת של האקדמיה שם הוצג לה ספר תורה שהצילו בזמן השואה ברומניה, נפגשה עם צוערת שלומדת על השואה וביקרה באושוויץ, וסיימה את הביקור בחתימה בספר האורחים של האקדמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully