וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נשב באוהל המשא ומתן עד שייצא עשן לבן"

1.7.2013 / 15:12

יממה לאחר עזיבת קרי, ראש הממשלה נתניהו הצהיר: "אנו רוצים שלום, חייבים לחתור לסיום הסכסוך". השרה לבני הזהירה: "ללא התקדמות מדינית, החרם הכלכלי לא ייעצר בהתנחלויות"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לדבר שלום: יממה לאחר ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי עזב את האזור בלי שהצליח לכנס פסגה מדינית משותפת לישראל ולרשת הפלסטינית, אמר היום (שני) נתניהו: "אני מוכן לשבת למשא ומתן עם הפלסטינים עד שייצא עשן לבן". ראש הממשלה אמר את הדברים בפתח פגישתו עם ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה, שהגיע לביקור רשמי בישראל.

רוה"מ נתניהו עם ראש ממשלת איטליה  אנריקו לטה, יולי 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"ורוצים לפתוח במשא ומתן לשלום בהקדם". נתניהו במפגש עם ראש הממשלה האיטלקי אנריקו לטה/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

"אנחנו חייבים להיכנס לאוהל המשא ומתן", אמר נתניהו ברמיזה לדברים שאמר בשבוע שעבר, לפיהם אילו שר החוץ האמריקני קרי היה מציב אוהל בין ירושלים לרמאללה, הוא היה שוהה בו יחד עם אבו מאזן עד שהיו מגבשים הסכם. "אנו רוצים שלום, ורוצים לפתוח במשא ומתן לשלום בהקדם האפשרי ללא כל מכשולים כדי לחתור לסיום הסכסוך", אמר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי במסע"ת בנתב"ג, יוני 2013. רויטרס
לא הצליח להביא לפריצת דרך. קרי לקראת עזיבתו את ישראל/רויטרס

במקביל, שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, הזהירה היום מכך שללא התקדמות מדינית, צפוי להתרחב החרם הכלכלי על מדינת ישראל באירופה. לבני נשאה דברים בכנס לשכת רואי החשבון באילת, והתייחסה לאיום הכלכלי שנשקף מהקיפאון המדיני: "כפי שהצעירים בישראל מדברים על כלכלה אידיאולוגית, כך גם באירופה - ואירופה מחרימה מוצרים. זה מתחיל במוצרים מההתנחלויות אבל הבעיה שלהם היא עם ישראל, שנתפסת כמדינה קולוניאליסטית. לכן זה לא ייעצר בהתנחלויות, אלא בישראל כולה", אמרה לבני.

לבני התייחסה גם ליחסים עם ארה"ב ואמרה: "האמריקנים מקבלים את טיעוני הביטחון שלנו, אבל הם לא מבינים מה הקשר בין הביטחון לבין עוד מאחז ועוד בית על גבעה שלא תהיה בישראל". לבני אמרה כי לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי "מגיעה תודה ענקית" על המאמצים הרבים שהוא משקיע בקידום המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. "אכפת לו ממה שקורה כאן, יש עוד מקומות בוערים בעולם והוא עושה מאמצים עליונים להיות כאן. אנחנו צריכים לעזור לו". לבני שלחה גם מסר ברור לאגף הימני בממשלה ואמרה: "יש כאלה שנושמים לרווחה שהוא נסע, כאילו הכל נגמר. רבותיי, אנחנו נשארים כאן עם הבעיה ונמשיך לעשות מאמצים לפתור אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully