וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-S-300 לאן: "ההסכמים בין רוסיה לסוריה תקפים"

השגריר הסורי בבירת רוסיה אמר כי אין שינוי בשיתוף הפעולה בין המדינות, ורמז בכך שהעברת טילי S-300 לידי ארצו לא בוטלה כפי שדווח. "אין שינויים בהסכמים", אמר השגריר

השגריר הסורי במוסקבה, ריאד חדאד, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", כי אין שינוי בשיתוף הפעולה הצבאי בין ארצו לבין רוסיה. זאת על רקע הדיווחים בשבוע שעבר לפיהם ביטלה רוסיה משלוח של טילי s-300 המשמשים להגנה מפני טילים לסוריה. לדבריו של חדאד, "כל ההסכמים בין רוסיה לסוריה תקפים ללא שינויים".

מוקדם יותר החודש הבהיר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו מתכוונת לעמוד בהתחייבותה לסוריה ולמכור לה את מערכות טילי הקרקע-אוויר המתקדמות, למרות הדאגה שהביעו ארצות הברית וישראל. אמנם לדברי לברוב רוסיה "אינה חותמת על עסקאות חדשות", אך בכוונתה לכבד הסכמים קיימים עם סוריה.

בשבוע שעבר אמר גורם בכיר ל"סאנדיי טיימס" כי רוסיה לא תמכור טילי S-300 לסוריה מחשש שאלה ייפלו לידיים הלא נכונות וישמשו לתקיפה של נמל התעופה בן גוריון. בתגובה, הוא אמר, רוסיה מצפה מישראל להימנע מתקיפות אוויריות נוספות בסוריה. לדבריו, ההחלטה התקבלה בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כחודש. גורם ישראלי בכיר הכחיש את הדיווח ואמר כי לא היה הסכם בין רוסיה לישראל לביטול העסקה.

ה-S-300 היא מערכת שמסוגלת ליירט מטוסים ואף טילים בטווח של 200 קילומטרים. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully