וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום ירססו נגד הארבה גם היום, הערכה: נזק של מיליונים

רמי שני

6.3.2013 / 0:37

המדבירים בדרום ימשיכו בפעולתם, אך בעלי החממות כבר מתחילים לאמוד את הנזקים שספגו הגידולים: "נראה לי שכל השדה שלי הלך". בשדה בוקר נערכים להתפשטות שאריות הנחילים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, מיכאל ברגמן

בדרום נערכים להתמודד עם נחילי הארבה שחצו אתמול (שלישי) את הגבול ממצרים ופשטו על הנגב המערבי. מוקדם יותר עקב מטוס תצפית של משרד החקלאות אחר נחילים של מיליוני פרטים, וזיהה כי הוא נחת ליד היישוב כמהין. מחר ירוסס האזור מהאוויר ומהקרקע. בשל גודל השטח ה"נגוע" במזיקים, יפעלו החל משעות הבוקר המוקדמות שלושה מטוסי ריסוס. ההערכה היא כי פגיעה בהיקף של עד מיליוני שקלים נגרמה לגידולים בנגב. פבלו רוזנפלד, חקלאי מבאר מלכה, אמר לוואלה! חדשות: "נראה לי שכל השדה שלי הלך ובעונה הזאת לא אוציא ממנו יבולים".

המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
שלושה מטוסים יפעלו עקב גודל השטח ה"נגוע". החרקים המעופפים בנגב, אתמול/שי מכלוף

עד לשעות הצהריים הגיעו נחילי החגבים לאזור ניצנה, והם נעו אל השטחים החקלאיים של קדש ברנע. ההערכה היא כי כיוון התנועה של החרקים הוא מזרחה בסטייה דרומה, ובאזור הנגב חוששים כי גם שטחי החקלאות של קיבוץ שדה בוקר ייפגעו מביקור המעופפים.

כבר שלשום נחת בדרום נחיל שכלל אלפים בודדים של חגבים, ונצפה בסביבות היישובים ניצנה, קדש ברנע וכמהין. פריטים של החרק המעופף נראו בכמה נקודות נוספות בארץ, בהן גם נמל תל אביב. במהלך הלילה והבוקר ריססו אנשי הגנת הצומח במשרד החקלאות את המקומות שבהם התגלו חגבים. יואב מולר, עובד בחברת הדברה שנקרא לניצנה, הסביר היום כי "החשש הוא שיגיע הנחיל הגדול. עם אור ראשון יצאנו לשטח כדי לוודא שמה שעשינו באמת עבד. מה שהיה – הדברנו", סיפר. "יכול להיות שנשארו כמה עשרות בודדות בחיים", הוא העריך באופטימיות. "כשיש נחיל באוויר, זה מגיע מקסימום לעשרה מטרים גובה. אם זו כמות גדולה, אז מוציאים מטוסים. הייתה ציפייה שהרוח תהיה לכיוון מצרים, והיא הפוכה כרגע. הנחיל בא עם הרוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
הנחיל בא עם הרוח/שי מכלוף

סגן מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, משה וייס, אמר שלשום כי "אנחנו עוקבים באמצעות ארגון המזון של האו"ם אחר תנועת הנחילים. יש הערכות בהתאם והוכנו אמצעים כדי לקדם כל אפשרות שהנחילים יגיעו גם לישראל".

נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully