וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורם זהה אחראי ל-Flame וסטוקסנט שפגעו באירן"

יוסי מלמן

11.6.2012 / 17:23

אנשי מעבדת קספרסקי ברוסיה טוענים שמצאו קשר בין מפתחי שני הווירוסים שהוחדרו בשנים האחרונות לאירן - סטוקסנט שפגע במתקן בנתנז, ולהבה שהתגלה לאחרונה

מומחים ממעבדת קספרסקי ברוסיה טוענים כי מצאו קשר שיכול להעיד לגבי זהות מפתחי שני הווירוסים שהוחדרו בשנים האחרונות לאירן. אנשי המעבדה יכנסו מחר מסיבת עיתונאים ברוסיה, בה ידווחו על הממצאים שלהם. מדובר בווירוס סטוקסנט שפגע בלוחות הבקרה שהפעילו את הסרקזות (צנטריפוגות) באתר להעשרת אורניום בנתנז ובכך השביתו לתקופה ארוכה חלק מהם, ובווירוס FLAME (להבה) שהתגלה רק לאחרונה ואשר תכליתו "לשאוב" מידע ממחשבים. וירוס זה פגע במאות מחשבים באירן.

בתחילה סברו מומחי קספרסקי כי אין קשר ואין מקור משותף שיכול להצביע על זיקה בין שני סוגי הווירוסים, אך עתה שינו את הערכתם. יצויין כי בשבוע שעבר השתתף ראש המעבדה, יוג'ין קספרסקי בכינוס בינלאומי בישראל, אך הוא לא הזכיר בהרצאתו ובמסיבת העיתונאים שקיים את האפשרות שמדובר במקור משותף לשני הווירוסים.

לפי פרסומים זרים, וירוס סטוקסנט שהתגלה לפני שנתיים הוא פרי עבודה משותפת של המודיעין הישראלי והמודיעין האמריקאי.

לגבי להבה, לא הובעה עדיין הערכה לגבי זהות מפתחיו. עם זאת, גם כאן היו רמזים בתקשורת הבינלאומית שזו עבודה של המודיעין הישראלי ואולי האמריקאי, כחלק מהמאמצים לאסוף מידע על תוכניות הגרעין והטילים של אירן, ועל יכולותיה הצבאיות בכלל, ובמקביל, גם לחבל באתרים ובציוד הקשורים לתוכניות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully