וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דניאל מעוז איבד את המשפחה שלו, באקונומיקה ובשקרים שלו"

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 18:51

אחותו של הנאשם ברצח הוריו תקפה בתום עדותו של דניאל מעוז. "הוא לגמרי לבד בעולם, ולא מגיע לו יותר מזה". מוקדם יותר התעמתו השניים באולם בית המשפט המחוזי בירושלים

ספק 500

(צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן. עריכה: טל רזניק)

"דניאל מעוז איבד את המשפחה שלו בליל ה-13 באוגוסט, במו ידיו, באקונומיקה שהוא מצא בדירה וניקה אותה, ובפיו, עם כל השקרים שהוא מפיץ. הוא לגמרי לבד בעולם, ולא מגיע לו יותר מזה" – כך אמרה הערב (רביעי) אחותו של הנאשם ברצח הוריו, בצאתה מאולם בית המשפט המחוזי בירושלים. בתום עדות בת יומיים, אמרה מעוז כי "העדות פשוט מדברת בעד עצמה. זה כבר מעבר לסבל ולקושי שלנו עם האובדן של ההורים שלנו, התחושות העיקריות שלנו מהעדות שזה בין מביך לפתטי וזה אנדרסטייטמנט. אני יכולה להגיד לכם שאני לא מתכוונת להגיע יותר לדיונים. מבחינתי הסיפור גמור בכל רובד אפשרי ואני רוצה להתפנות להתחיל בתהליך האבל, שלצערי הרב לא התאפשר עד עכשיו, בעיקר בגלל הרוצח".

תמר מעוז, אחותו של דניאל מעוז אשר רצח את הוריו, בסוף הדיון מחוזי ירושלים, מאי 2012. גדעון צנטנר
לא תגיע יותר לדיונים. תמר מעוז/גדעון צנטנר

במוקד יום עדותו השלישי התעמת מעוז עם אחותו. במהלך העדות, הגיבה האחות תמר מעוז על הדברים שאמר אחיה על דוכן העדים ואמרה: "נו באמת". בתגובה התפרץ דניאל מעוז לעברה וקרא: "תפסיקי להעיר. מילה-מילה כל מה שאני אומר זה אמת". השופט צבי סגל ביקש ממעוז שיפנה רק לבית המשפט, וביקש מתמר לצאת מהאולם למספר דקות. מחוץ לאולם אמרה מעוז לכתבים: "אמת דיברתי". לאחר מכן, חזרה לאולם.

השופטים לא מבינים את ההיגיון של מעוז

הרכב השופטים במשפט הרצח תקף את הנאשם, ופקפקו באמינות גרסתו. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, התקשה לקבל את הסברו של מעוז על כך שלא סיפר שאחיו הוא הרוצח מכיוון שפחד ממנו. "הוא משוחרר, האיש הזה שאתה פוחד ממנו כל החיים. הוא כבר רצח את הוריך, למה אתה נותן לו להמשיך להסתובב חופשי?", תהה. השופט בן ציון גרינברגר הוסיף שאם דניאל הוא היחיד שיודע שניר הוא הרוצח, יש לו מניע חזק יותר לפגוע בו.

מעוז ניסה להסביר את מניעיו, אולם אלה לא התקבלו על ידי השופטים. "אני מודה ומתוודה שאנחנו לא מקבלים הסבר הגיוני ומשכנע לכך שהעדפת לא לחשוף את זהות רוצח הוריך", אמר השופט סגל. "אתה אומר שחששת שהוא יפגע בעוד מישהו, וכפי שסיפרת, אתה עד הראיה, בך הוא יפגע. יש סקאלה של הגיון, ממה מפחדים יותר: מרוצח שמסתובב חופשי או מרוצח עצור?". לכך השיב מעוז, כי התקשה מאוד להסגיר את אחיו, וכי "על אף שההיגיון אומר להסגיר את הרוצח, ההיגיון שלי אומר שההורים שלי לא היו רוצים שבנם ישב בכלא כל חייו". ולכך השיב השופט משה דרורי: "הם היו מעדיפים שהבן השני שלא רצח ישב בכלא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully