וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לבנון וחיזבאללה הסכימו לגדר הפרדה בגבול

ניר יהב

28.4.2012 / 0:03

לפי דיווח העיתון "א-נהאר", שאושר על ידי גורמים דיפלומטיים בביירות, הלבנונים הסכימו לגדר משהבינו כי תיבנה בצד הישראלי, בעקבות פגישה משולשת עם נציגי ישראל ויוניפי"ל

לבנון וחיזבאללה לא מתנגדות לכוונה הישראלית להקים גדר הפרדה בגבול הצפון – כך דיווח אתמול (שישי) העיתון הלבנוני "א-נהאר". על פי הדיווח, שאושר על ידי גורמים דיפלומטים בביירות, הקמת הגדר הישראלית ליד מטולה הועלתה פעמים רבות במהלך פגישה משולשת שנערכה במעבר ראש הנקרה בין נציגי ישראל, לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם – והלבנונים אינם מתנגדים לכך.

"מרגע שהבינו הבכירים הלבנונים כי הגדר תיבנה בתוך השטח הישראלי, הם הסכימו לבנייתה", נכתב בעיתון. "הבכירים הסכימו גם לאחר שהבינו שמטרתה של הגדר, שאורכה יהיה קילומטר אחד בלבד וגובהה חמישה מטרים, היא למנוע הברחות סמים ועימותים עם חקלאים ישראלים שעובדים סמוך לגבול הישראלי-לבנוני".

לפני כחודש, הייתה אמורה להתחיל בנייתה של גדר ההפרדה הצפונית, האמורה להיבנות מאזור הכפר הלבנוני כילא ועד לאזור מטולה, אולם לאור סבב האלימות בדרום – הוחלט לדחות את בנייתה. במערכת הביטחון חששו אז כי ההתלקחות בדרום תצית, עם תחילת הבנייה של הגדר, גם התלקחות בגבול הצפוני. לאור זאת, הוחלט להמתין מספר שבועות ובנייתה אמורה להתחיל בקרוב.

(עדכון ראשון: 23:03)

לקריאה נוספת על יחסי ישראל-לבנון
לבנון: "לא נילחם בישראל אם זו תתקוף באירן"
הישראלי ששחה ללבנון שוחרר: "מאושרים שהוא בא"
דאגה בישראל: צרפת תמשוך 400 מחייליה בדרום לבנון
בישראל מרוצים ממפקד כוחות יוניפי"ל החדש בלבנון

לפניה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully