וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דורש: קיצוץ 2% בתקציב כדי לטפל במסתננים

טל שלו

8.12.2011 / 0:09

תכניתו של נתניהו לטיפול במסתנני העבודה תובא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון. העלות: 630 מיליון שקלים. מימון הרחבת הגדר בגבול מצרים והקמת מתקני הכליאה יגיע מקיצוץ רוחבי במשרדים

עכשיו יש גם מספרים: תכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול במסתנני עבודה לא-חוקיים תובא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב, ועלותה תהיה 630 מיליון שקלים. בכך היא תתווסף ל-1.5 מיליארד השקלים שכבר הושקעו בבניית הגדר בגבול ישראל-מצרים. התכנית מורכבת מכמה שלבים מקבילים, בהם האצת גדר הביטחון, הקמת מתקני מעצר למסתננים, הגברת האכיפה נגד מעסיקים של שוהים בלתי חוקיים ושילוב תכנית לגירוש המסתננים בחו"ל. אך לכל דבר, כמובן, מחיר: כדי לממן את התכנית הרחבה, דרש נתניהו מכל משרדי הממשלה לקצץ באופן רוחבי 2% מתקציבם, כדי לא לפרוץ את המסגרת התקציבית, וזאת על רקע המשבר הכלכלי העולמי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. AP
מקצץ בתקציבי הממשלה כדי לממן את הטיפול במסתננים. נתניהו/AP

נתניהו אמר כי "ישראל היא מדינה קטנה. איננו יכולים להרשות לעצמנו שיטפון של מסתנני עבודה בלתי חוקיים. זה איום על החברה, הכלכלה והביטחון שלנו. לכן, עלינו להאיץ את הטיפול בבעיה". 630 מיליון השקלים כוללים, בין היתר, 280 מיליון שקלים להשלמת הגדר, שבנייתה תסתיים במהלך 2012. 70 קילומטרים מהתכנית כבר הושלמו, ובימים אלה עמלים על השלמתם של 180 קילומטרים נוספים. כמו כן, מתקן "סהרונים" שבקציעות יורחב משמעותית, והוא יוכל להכיל 5,500 עצורים, להבדיל מ-2,000 כיום.

תכנית נתניהו כוללת גם התייחסות למסתננים פליטים, שלא ניתן להחזירם למדינת מוצאם או למדינה שלישית. לשם הטיפול בהם יוקם מרכז שהייה חדש בתקציב של 250 מיליון שקלים, ובו יסופקו לפליטים, שלא ניתן להחזירם למדינת מוצאם או למדינה שלישית, כל צרכיהם הבסיסים, לרבות לינה, מזון, שתייה ושירותים רפואיים. בנוסף לעלות ההקמה, יוקצו 100 מיליון שקלים לתפעול המתקן. במקביל, הורה ראש הממשלה לגבש תכנית לגירוש מסתנני העבודה הבלתי-חוקיים, שאינם מוגדרים בחוק הבינלאומי כ"פליטים".

לבסוף, הורה נתניהו לשר המשפטים להשלים חקיקת בזק להגדלה משמעותית של הקנסות המוטלים על המעסיקים של המסתננים הבלתי חוקיים, עד כדי סגירת בתי העסק. "החמצן של ההסתננות הוא הכסף", אמרו בלשכת ראש הממשלה השבוע, "הם באים לכאן כי יש כאן כסף. אם לא יעסיקו אותם - לא יהיה להם כסף". בלשכת ראש הממשלה הדגישו הערב כי "התוכנית מיועדת לטיפול בתופעת מסתנני העבודה, והטיפול במי שיימצא שהגיע לכאן כפליט יימשך כמו היום בהתאם לחוק".

עוד בנושא
תכנית נתניהו למלחמה במסתננים: גדר, קנסות וגירוש
חולדאי לנתניהו: תושבי ת”א מופקרים מול הפליטים
נתניהו באילת: ”הגדר בגבול תיבנה תוך פחות משנה”

(עדכון ראשון: 20:24)

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully