וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נסוג: משה קצב מבקש מהעליון דיון מורחב בעניינו

גלעד גרוסמן

24.11.2011 / 12:17

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר, שאמור להיכנס לכלא בעוד שבועיים, הגישו בקשה מיוחדת להאריך ב-45 ימים את הזמן שניתן להם לדון בהרשעתו - ואף לדון בה בהרכב מורחב של שופטים

מנסה לנצל את הרגע האחרון: פרקליטיו של משה קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, הגישו לבית העליון בקשה להאריך ב-45 יום את הזמן שניתן להם להגיש בקשה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בהרשעתו. הבקשה לדיון נוסף, הליך נדיר יחסית, אמורה להיות מוגשת תוך 15 יום ממתן פסק הדין בערעור, שניתן ב-10 בנובמבר. עורכי הדין הסבירו בבקשתם כי מדובר בתיק סבוך, ולכן הם מבקשים לקבל אורכה, שבסיומה יגישו בקשה לדיון נוסף.

כדי לאשר את הבקשה לדיון נוסף, יש צורך להראות שפסק הדין קובע הלכה משפטית חדשה - כלומר, לא ניתן לבקש לבחון מחדש את הראיות, אלא יש צורך לשכנע את בית המשפט שפסק הדין משנה את הדין הקודם, או שלפי פסיקה קודמת, אין הכרעה ברורה בנושא משפטי מסוים. כך, לדוגמא, היה במקרה של עו"ד ישראל פרי, שבו בית המשפט אישר בקשה דיון נוסף, כדי לחדד את ההבדל בין עבירת גניבה לבין עבירת קבלת דבר במרמה.

יצוין כי עוד לפני שמיעת הערעור, ביקשו עורכי הדין של קצב להגדיל את מספר השופטים שדנו בו, מכיוון שהערעור, לדבריהם, מעלה "שאלות משפטיות סבוכות" שבית המשפט העליון טרם דן בהן. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, דחתה אז את הבקשה. "לא שוכנעתי כי המקרה שלפנינו מצדיק הרחבה של מוטב השופטים", כתבה ביניש בהחלטתה. "הטענות המשפטיות שמעלים הצדדים אינן מעלות שאלות עקרוניות מן הסוג המקים עילה להרחבת ההרכב".

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
מאמץ נוסף? הרכב השופטים בבית המשפט העליון שדחה את הערעור שהגיש קצב/עומר מירון

לפני שבועיים נדחה בבית המשפט העליון הערעור שהגיש הנשיא לשעבר על עונשו בגין הרשעתו בשני מקרי אונס ועבירות מין נוספות, והותיר על כנו את עונש שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. בהחלטתם, קבעו השופטים כי קצב אנס את א' ממשרד התיירות פעמיים. עוד קבעו השופטים כי כל הסעיפים שבגינם הורשע קצב בבית המשפט המחוזי, נותרו על כנם. קצב יחל לרצות את עונשו בגין עבירות המין בהן הורשע ב-7 בדצמבר, בעוד כשבועיים נוספים. ועדת המיון של שירות בתי הסוהר הודיעה השבוע כי קצב ירצה את עונשו באגף התורני של כלא מעשיהו ברמלה, וכי יחלוק את תאו עם השר לשעבר שלמה בניזרי, שנכלא לארבע שנות מאסר בגין קבלת שוחד.

קצב נשבע כי "יילחם על חפותו"

בראיון לקול ישראל בשבוע שעבר אמר קצב כי בית המשפט המחוזי "הוציא אותי להורג". עוד אמר קצב בראיון כי "ארור היום שנבחרתי לנשיא המדינה. אני נתון בסערת רגשות, מצבי הנפשי קשה, אך אין שום מחשבות לפגוע בעצמי, מדובר בשמועות שהפיצו חורשי רעתי".

בראיון נוסף, לעיתון מעריב, הביע קצב חרטה ראשונה. לדבריו, "מעולם לא פגעתי באיש, אבל אם יש מישהי שחשה שהיא נפגעה ממני, אני מתנצל בפניה". בראיון הוסיף קצב כי "הוציאו אותי להורג, שפכו את דמי, אבל אני מתכוון להילחם על חפותי עד טיפת דמי האחרונה. עד כמה שיהיה לי כוח". על ההחלטות שקיבלו השופטים אמר קצב כי "אני שלם עם ההחלטה שקיבלתי בעניין אי קבלת עסקת הטיעון. לא יכולתי לחיות עם הידיעה שאצטרך להודות בעבירה שלא ביצעתי. אני מכבד את בית המשפט, אבל הוא טעה. כששמעתי את פסק הדין, הרגשתי שהעולם נחרב, שהשקר ניצח".

עוד בנושא
העליון הכריע: משה קצב אנס וירצה 7 שנים
משה קצב: "בית המשפט הוציא אותי להורג"
סופית: משה קצב ירצה את עונשו בכלא מעשיהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully