וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק אנטי סולברג? מתנחל לא יוכל לכהן כשופט העליון

פנחס וולף

23.11.2011 / 16:52

על פי הצעת החוק שיזם ח"כ אחמד טיבי, לא ימונה שופט בבית המשפט העליון אם אינו מתגורר בתחומי מדינת ישראל או שהוא מתגורר במקום שמהווה הפרה של החוק הבינלאומי

אחרי גל החקיקה הימנית, מגיע הגל הנגדי: לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) מתכוון להגיש הצעת חוק הקובעת כי מתנחלים לא יוכלו לכהן כשופטים בבית המשפט העליון. בניגוד להצעת חוק שינוי הוועדה למינוי שופטים, שלטענת חלקים באופוזיציה נועדה להכשיר את מינויו לתפקיד שופט בית משפט עליון של השופט נועם סולברג, תושב אלון שבות, הצעת החוק של טיבי מבקשת בין היתר, למנוע את מינויו.

הצעת החוק מורכבת ממשפט אחד ולפיו "לא ימונה שופט בבית המשפט העליון אם אינו מתגורר בתחומי מדינת ישראל או שהוא מתגורר במקום שמהווה הפרה של החוק הבינלאומי". בשל העובדה שהחוק הישראלי לא חל על יהודה ושומרון, המשמעות היא שמי שגר במקומות אלו לא יוכל להתמודד לתפקיד.

"לאחרונה יש ניסיונות לקדם מועמדות של שופטים מסוימים על ידי פוליטיקאים מהימין, כאשר חלק מהשופטים האלה מתגוררים מחוץ לגבולות מדינת ישראל הריבונית, המוכרים על פי החוק הבינלאומי, לרבות בהתנחלויות בתוך השטחים הכבושים לאחר 1967 שמהווים הפרה של החוק הבינלאומי", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "משרת שיפוט חייבת לשדר כבוד לחוק המקומי ולחוק הבינלאומי כאחד". בהצעה מוזכר עוד, כי "מגורים בתוך התנחלויות הן הפרה בוטה והתרסה כנגד החוק הבינלאומי ומי שעושה זאת אינו ראוי לכהן".

ח"כ אחמד טיבי אמר היום לוואלה! חדשות כי "מינוי שופט מתנחל לבית המשפט העליון הוא סטירת לחי של מערכת המשפט הישראלית לחוק הבינלאומי והקהילה הבינלאומית. נוכחותו של מתנחל בבית המשפט העליון הגיונית כמו למנות גנב לתפקיד בורר בסכסוך כספי, ועריץ לתפקיד בכיר בבית המשפט בהאג, או כפי שהגדירו המקורות היהודיים שהשופט סולברג מכיר היטב: 'טובל ושרץ בידו'".

ההצעה גרמה לזעם רב בקרב חברי הכנסת מימין. "אינני מתפלא על הצעתו של טיבי", אמר ח"כ עתניאל שנלר (קדימה). "כהרגלו, הוא מחקה, במקרה הטוב את הגזענות הדרום אפריקאית, ובמקרה הרע את הגזענות הנאצית, כאשר הוא פוסל יהודי מלכהן בעמדה כלשהי. בניגוד לשנאתו לעם היהודי, אעשה ככל יכולתי שכל אזרח ישראלי יהנה מכל זכויותיו לבחור, להיבחר, לעבוד ולשפוט, גם אם הוא עבד נרצע של אחמד טיבי וראאד סלאח".

גם בליכוד תקפו את טיבי בעקבות הצעת החוק. ח"כ דני דנון, החבר בנשיאות הכנסת, פנה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה לפסול את ההצעה, כפי שבעבר פעל לפסול חוק אחר של טיבי. "מדובר בחוק הזוי של ח"כ הזוי ובוגדני", אמר. "צריך להוציא את שונא ישראל טיבי מהכנסת".

עוד באותו נושא
הכנסת אישרה שני חוקים לשינוי מבנה בית המשפט העליון
אין הסכמה: הוועדה לבחירת שופטים תתכנס שוב בשישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully